söndag 28 november 2010

Syracuse!

Nu har jag firat min forsta thanksgiving! Sitter pa hotellets dator sa de blir lite jobbigt att lasa for er. Men i alla fall akte vi hit till Syracuse, New York i torsdags pa morgonen. Vi hade bestallt taxi till O'hare som ar flygplatsen i Chicago men ingen taxi kom sen visade det sig att han hade tagit helt fel och befann sig i en by cirka en timme fran oss sa vi fick kora dit istallet. Vi flog till Buffalo och dar hyrde vi en bil, en Jeep som vi korde hit med. Pa kvallen at vi middag hos pappans foraldrar. Det var typ julskinka och potatismos. Har typ inte atit potatis sen jag akte sa det var gott.
  
Pa fredagen skulle foraldrarna trana och barnen simma pa morgonen sa vi akte inte ivag pa shoppingen forran typ halv 12. Vi var pa ett shopping mall som ar ett av landets storsta och det var sjukt stort. Jag fick en timme att ga sjalv och handla sa var skitstressad for ville in i alla affarer men det kan jag ju saga att jag inte hann. Handlade lite pa Forever21 i alla fall :) Och det var som de hade sagt med massa erbjudanden! Det var dock inte sa mycket folk som jag trodde. Tror det ar varre pa morgonen.

Senare akte vi till pappans syster och firade thanksgiving. Vi at kalkon, potatismos, applemos, sweet potatoes, bananbrod, tranbarsbrod, moratter och kanske natt mer minns inte. Sedan hade vi aven julfirande for traffar inte hans slakt innan julen. Fick lite presenter sa snallt men inte meningen egentligen ju. Fick en kofta, linne, presentkort, amerikansk fotboll och planbok.

Igar kollade vi amerikansk fotboll. Forsta gangen ju so forstod inte mycket aven om de forklarade typ 3 ganger for mig. Det var Syracuse mot Boston och Boston vann med 16-7. Det tog tre timmar att kolla matchen det var typ time out hela tiden. Sen gick typ halften av folket nar det var 3 minuter kvar vilket jag tyckte var konstigt. De hade suttit dar tre timmar och sa gar de 3 minuter innan matchen slutar. Pa kvallen var vi pa ett party hos pappans gamla kompisar, han vaxte upp har.

Nu maste jag dra for vi ska till kyrkan om 5 minuter. Kram! Forresten snoade det har igar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar