onsdag 1 december 2010

Canada!

Här kommer andra delen av resan! I måndags på morgonen körde vi över till Canada för att se Niagara Fallen. Man kan se det från USA också men det är finare från Canada. För att komma in i Canada hade jag fixat speciella papper som hörde till mitt visum så att jag sedan skulle bli insläppt i USA igen. Det var värsta seriösa frågorna om varför vi skulle över till Canada och alla var tvugna att visa sitt pass och veva ner rutorna i bilen så att de verkligen kunde se att det var vi. Skumt!

Det var jättefint där. Det blåste en del så ångan som kommer upp ur vattnet blev som regn så vi blev våta men det brydde inte jag mig om. Jag var ju där för att kolla, antagligen enda gången jag fick se fallen. Men familjen gillade inte att få regn på sig så jag var den som stannade och njöt av vad jag såg medan de gick in och värmde sig :) Fast de hade ju i för sig varit där en gång innan. När vi kom dit var det förresten soligt så då såg vi en jättefin och tydlig regnbåge. Hann tyvärr inte fota den.

Vi bodde på ett hotell från måndagen till tisdagen då vi skulle flyga hem till Chicago igen. Vi hade fet utsikt över Niagara Fallen från hotellrummet då vi bodde på våning 35. Det kändes som att vi typ var ensamma där. Inte mycket turister alls! Sen när vi skulle hem blev flyget försenat två timmar så då hann jag testa Buffalo Wild Wings, kycklingvingar som ursprungligen kommer från Buffalo där vi flög ifrån. Det var gott fast starkt. Intressant att ha testat det i alla fall. Testade även pumpapaj för första gången nu på resan. Det var inte så gott smakade dock jättemycket.

Är så glad över att familjen tog med mig på resan. Har fått uppleva mycket nytt som thanksgiving, Black Friday, amerikansk fotboll, träffat pappans släkt och Niagara Fallen. Familjen är verkligen jättesnäll. Måste säga att det var intressant att fira min första högtid här i USA. Det är inte riktigt som hemma. Här var allt mer avslappnat. De tog inte i hand när de hälsade på varandra, de åt jättefort, de var inte alls uppklädda osv.

Idag är det också en månad sen jag kom till USA. Tiden går fort här och jag trivs så bra. Snart jul ju. Det är mysigt här i villa området nu med alla hus som är julpyntade. Massor med lampor i träden men det ser inte för mycket ut. Det ser prydligt ut! Vi hörs snart igen!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar