torsdag 11 november 2010

Zoo!

Tjo!
Som rubriken lyder har vi varit och besökt ett zoo. Barnen var lediga från skolan idag för det var röd dag (fattade inte riktigt varför). Det var ett gratis zoo inne i Chicago. Mamman var också ledig idag så hon körde oss dit. Såg lite söta djur där, bland annat sälar, fiskar, pingviner, giraffer, apor, noshörningar, strutsar, flamingos, tigrar, lejon, renar, hästar osv. Där var lite allt möjligt :) Hade även med två kompisar till barnen så vi blev full bil.

Var även på target idag och köpte hem lite mat och mamman ville att jag skulle välja ut lite saker som jag kunde äta även om jag har ätit typ allt jag har blivit serverad här. Men vi fick bland annat med oss lite frukostmat som yoghurt, müsli och ost hem. Idag åt familjen blåbärsmuffins till frukost, lite weird! Annars är det mest mackor med jordnötsmör och sylt som gäller. Barnen äter mest skräpmat men föräldrarna verkar inte tycka det är konstigt eller att det är något de vill ändra på. Det roligaste är hur lätt det ska vara att laga allting. Jag är van vid att man ställer sig vid spisen och sätter på ugnen och tillagar maten men här ska alltid det lättaste alternativet komma först. Alltså tillagas i princip all mat i micron och jag skojar inte. Det är typ bara snabbmat som gäller här där det ska ta max 15 minuter att laga till. Sen när man ska äta sitter man knappt tillsammans utan man kan säga att var och en äter för sig själv.

Imorgon ska mamman jobba för första gången när jag är här så då ska jag ta hand om barnen hela dagen. De är lediga från skolan imorgon med. Vi ska göra läxor, sen ska en kompis till Matt komma hit på playdate, sen ska vi på baseball lektion med George och sen ska vi leka resten av eftermiddagen. Ska även tvätta imorgon så önska mig lycka till så inte alla kläderna krymper!

Hörs ha det bra :)
Glömde säga att vädret har varit skinajs här. Man kan gå utan jacka och det har varit 15-20 grader nu den här veckan!

2 kommentarer:

  1. Käkat på wendys än? Haha usch. Kräkreflexen kittlas... Vad konstigt om de är läkare och ändå bara äter snabbmat? Man trodde ju att de skulle vara undantaget som bekräftade regeln :S

    Det låter som du kommer ha fullt upp idag =) Lycka till med tvätten. Får försöka skypa snart. Har förstått att det är kvällstid här("riktig tid") som gäller om man vill anordna ett möte med dig?

    Saludos!

    Lars

    SvaraRadera
  2. HAHA typiskt americans med peanut butter jelly!! har du smakat det än? verkar äckligt haha.
    gud vad kul att ni gick på zoo!!
    tänker på dig!!

    <3
    /emilia

    SvaraRadera