tisdag 16 november 2010

Tisdag!

Idag har det inte hänt så mycket. Dagarna flyter på bra här, redan två veckor sen jag drog hemifrån. Jag testade ett nytt gym idag, Xsports i Libertyville inte alls långt härifrån. Det var nice där och fick ett 7 dagars gästpass där så nu kan jag testa gratis där i en vecka.

Körde för första gången barnen själva idag och det gick bra :) Vi var i extra skolan och sen lagade jag mat till de fast mamman hade sagt vad jag skulle laga för hon vet bäst vad de gillar. Det var något konstigt kött som smakade kyckling och sen var det Mac´n Cheese och vetebullar till. Mac´n Cheese är makaroner med ost, smör och mjölk på så det blir geggigt och gott!

Imorgon börjar jag inte förrän tre och slutar halv sju så kommer bli chill. Igår fixade vi papper så att jag kommer in i Canada och sen blir insläpt i USA igen. Ska ju åka på semester över thanskgiving. Åker nästa torsdag och blir borta till tisdagen därpå. Ska till Niagara fallen så därför vi ska in i Canada :)

Imorgon är det även ett år sen jag tog mitt körkort! Förhoppningsvis har jag snart ett till, nämligen ett Illnois driving license. Ska ta ett körtkort här men måste först fixa med social security card men det kan vi nog göra någon dag denna veckan! Sen ska jag göra ett teroitest och visa att jag kan köra bil! Måste även göra ett engelskatest här så att jag kan plugga något annat än engelska här. Om jag inte klarar testet måste jag gå och ta engelskakurser och det vill jag helst inte. Men har tid att tänka på vad jag vill plugga för kan ändå inte börja förrän i januari när den nya terminen börjar!

Hur är allt där hemma? Vill veta :)
Puss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar