söndag 14 november 2010

Helgen!

Hej! Hoppas allt bra där hemma? Här är det bara bra. Var ledig hela helgen :)
Det gick bra med tvätten i fredes, när jag var klar med det drog vi och spelade minigolf. Det var jag, pappan och kidsen. Jag förlorade för har ju bara spelat en gång förut i livet men det var skoj ändå. Barnen var jätteduktiga.

Igår var jag på shoppingmallet här i Vernon Hills. Det tog 10 minuter att köra dit och det var jättestort med alla möjliga affärer, men jag längtar till att få åka till USA:s andra största shoppingmall. Det ligger utanför Chicago cirka en timme med bil härifrån, najs :)

Idag var jag i downtown, alltså Chicago. Var där med Stefanie, en tysk au pair som bor bara cirka 10 minuter med bil ifrån mig. Vi var i Millenium Park och i lite affärer och på ett shoppingcenter med sju våningar. Sen skulle vi ta buss ut till Navy Pier för Stefanie sa att det var för långt att gå så vi hoppade på en buss som vi visste var rätt men vi visste inte riktigt var vi skulle hoppa av så vi satt kvar tills sista hållplatsen. När vi gick av så såg vi att vi var precis framför Hancock tower. Då ville vi såklart gå upp där och kolla på den trevliga utsikten. Sen gick vi i affärer och sen blev klockan för mycket för att besöka Navy Pier eftersom det ligger en bit bort, det får bli en annan gång :) fast vi såg det från Hancock.

Sen när vi skulle till tåget gick det inte riktigt som vi hade tänkt oss. Jag litade på att hon hittade så jag bara gick med. Sen kände hon inte igen sig så vi frågade några var tågstation låg och de gav ett snabbt svar om vilket håll vi skulle gå till, det visade sig att de sa fel (antagligen med vilje). Det slutade med att vi fick springa hela vägen och det var långt, tog cirka 25 minuter. Tur att vi hann med i alla fall för annars hade vi fått vänta 2 timmar. Hoppade av i Highland Park och sen skulle jag köra hem, tar ungefär en halvtimme. Det finns en tågstation här i Vernon Hills med men där går inga tåg härifrån på söndagar. Är så stolt över mig själv att jag hittade hem :) Har inte använt gps en enda gång här utan tränar upp mitt lokalsinne. Föräldrarna vill inte heller att jag ska använda gps för då lär man sig inte hitta. Det blir även en större utmaning att inte ha med sig gps:en :)

Nu i veckan ska jag jobba 42 timmar så kommer bli busy. Fick min första lön i fredes, 200 dollar. Egentligen är lönen 195 dollar per vecka så fick 5 dollar över, yeyy!

Puss och Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar