söndag 7 november 2010

Helgen!

Nu tänkte jag berätta om min första helg här i USA. Igår så körde vi lite runder och så visade pappan mig var lite olika saker låg. Sen köpte vi kaffe så jag kan koka det här hemma vilket de tydligen aldrig gör, de köper bara ute. Sen var vi och kollade när Matt spelade fotboll. De förlorade tyvärr men jag tyckte de var duktiga för att bara vara 7 år gamla. De verkar träna hårt alltså! På kvällen skulle jag och Marcia vara hemma med barnen för föräldrarna skulle iväg på en gala. Åt då pizza, kollade TV, hade lässtund och sen var det dags för barnen att sova.

Idag vaknade jag klockan 8 igen. Det är inte likt mig alls men så kan det gå när man skruvar tillbaka klockan. I alla fall när hon var halv 9 gick jag upp och duschade och åt frukost och var redo att köra till tågstationen halv 10. Då fick jag reda på att klockan fortfarande var halv 9, vintertiden började tydligen här inatt. Men vi drog iväg då istället så vi fick en timme extra på oss.

I alla fall så har vi varit i Chicago idag. Det var över min förväntan :) Vi var först på House of Blues på en brunch med gosspelkör. Speciell upplevelse. Det var en cluster meeting med andra au pairer, ca 100 stycken som var där. Vi åt buffé där, gillade mest omeletten. Man fick välja vad man ville ha i den och sen stod man och kollade på när en kille gjorde den. Övriga maten var rätt najs den också så vi var jättemätta när vi gick där ifrån. Kören sjöng mest om Gud. Här är folk mycket mer religiösa än vi. Till exempel fick jag reda på idag att min värdfamilj går i kyrkan varje söndag.

Marcia visade även runt mig i Chicago idag. Gillade millenium park och shoppingatan. Ser fram emot Sears Tower och Navy Pier och kanske något museum nästa gång jag åker dit. Tåget tog 1 timme vilket var lite drygt men det var billigt, det kostade 7 dollar tur och retur :) Vi tog en massa bilder så jag kan lägga upp några imorgon.

Hur har eran helg varit?
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar