söndag 21 november 2010

Veckan!

Nu var det längesen jag skrev! Veckan har gått fort, redan söndag kväll. Det har gått jättebra med barnen nu de senaste dagarna :) Idag var jag ledig. Gick upp klockan 8 så jag kunde skypa med mamma och pappa :) Senare träffade jag en tjej från Canada inne i Chicago. Hon heter Sarah och vi träffades i Stamford på orienteringen! Shoppade lite :) Var inne på ett sjukt stort Forever 21, det var tre våningar. Hon bor i Lincoln Park 5 minuter från downtown, najs läge!

I fredags var jag på bio första gången här. Det kostade bara 8 dollar och från mån - tors ska det tydligen kosta 5 dollar. Det var dock skitkallt i biosalongen så fick sitta med jacka på hela tiden. Det var jag och tre tyska tjejer. Efter bion åkte vi till TGI Friday och åt. På onsdagen och torsdagen åt jag också på restaurang. I onsdags med Stefanie och Sara, två tyskar det med. Här är massa tyska au pairer. Åt thaimat det var gott fast lite för starkt. På torsdagen hade Matt ett fotbolls party som avslutning på utomhussäsongen, de ska dock börja spela inomhus snart. Föräldrarna var också inbjudna och jag var välkommen att följa med så det gjorde jag och det var trevligt.

Imorgon ska jag träna kickboxning klockan halv 9. Sen jobbar jag 11.00 - 17.00 och därefter ska jag möta en tjej som också bor i Vernon Hills på Starbucks. Hon är från Thailand så kommer bli trevligt. Barnen är lediga från tisdag till nästa tisdag. Men på torsdag åker vi som sagt iväg. Fick nyss reda på att jag antagligen kommer få uppleva black friday vilket jag inte hade vågat hoppats på. Är dock inte säker så får fortsätta hoppas. Black friday är dagen efter thanksgiving och en inledning på julshoppandet. Det som är ball är att de flesta affärerna öppnar runt 2 - 3 på natten :) Det ska tydligen vara en massa erbjudanden i samtliga affärer och jättemycket folk överallt. Vi kommer ju vara i Syracuse då men hörde från Sarah idag att där är bra shopping för hon har varit där!

Nu ska jag snart sova ni får ha det bra hörs snart igen!
Puss och kram

1 kommentar:

  1. my goooood ett 3 våningar stort Forever21???? dör.
    black friday hah! tänk vad man får lära sig av i amerikansk kultur när man läser din blogg hanna!
    <3

    SvaraRadera