tisdag 26 april 2011

Hej!
Idag har jag varit på mallet en stund. Sedan jobbade jag 3 till 8 men det var chill gjorde lite läxor sen var det dags för kumon. Sedan laga mat till George. Typ fiskpinnar och potatismos som jag gjorde i micron, blä hehe! Sedan spelade vi ett spel han hade gjort i kindergarten club och sedan kollade vi biggest loser. Ett av barnens favoritprogram. Sen var resten av familjen hemma!
Senare drog jag till gymmet och simmade. Var skitchill jag var typ ensam där och hade ju ingen tid att passa som jag brukar ha eftersom jag typ alltid drar dit innan jag börjar jobba så kunde ta det hur lugnt som helst efteråt i duschen och bastun :)
Sen kom jag hem och hade massa energi så då städade jag garderoben och nu är klockan halv ett. Men kan chilla med att lägga mig för är ledig imorgon så kan sova hur länge jag vill :)
Barnen tog ledigt från skolan så de + mamman och kusinerna som är nere ifrån New Hampshire ska åka downtown och sedan hem till mormorn och morfarn.
Jag ska vara duktig och göra min trafik lektion och sen får vi se vad som händer.

Sedan är det bara torsdag och fredag och sen kommer mamma och pappa lördag :D
Igår var det en vanlig dag. Drog och simmade på morgonen sedan jobbade jag 11-5 och sedan college 7-10.

I helgen jobbade jag lördag morgon och sedan drog jag och Mayara på ett yoga pass. Sedan hämtade jag Christin och så tog vi tåget till Chicago. 16 grader och sol så då tog vi en båt taxi haha. Så fick vi se staden ifrån vattnet så det var ju chill. Vi åkte till Navy Pier min första gång där och det var trevligt och så såg vi hela downtown därifrån. Käkade en glass och satt i solen och sedan drog vi tillbaka. Senare skulle vi äta middag. Hittade inte många ställen, de flesta var stängda?
Men hittade en china restaurang så den tog vi. Men fy kunde bara käka halva min mat för det var jättestarkt. Men halva portionen räckte i för sig med tanke på hur mycket vi fick!
Sen drog vi tillbaka med tåget och så körde jag hem Christin och sedan hem.

På söndagen var det påskdagen som de firar här istället för påskafton. Påskharen hade varit i huset under natten och gömt korgar till barnen och en till mig :)
Så barnen fick en massa utomhusleksaker, några legogubbar och lite godis och jag fick solglasögon, en väska, läppglans och en chokladhare fylld med jordnötssmör som barnen med fick.
Klockan nio var vi i kyrkan men fick stå upp för fullt med folk. Det var bara snack hela tiden från prästen....
Varade en timme sedan drog vi hem och hämtade lite saker och sedan körde vi till mormorn och morfarns hus så var väl där vid tolv och stannade till nio på kvällen.
Vi var 17 stycken. Mammans släkt alltså. Matt och George visste inte att kusinerna var nere så de blev glatt överraskade när de dök upp. Vi letade efter ägg. Fast de få äggen jag hittade (lämnade till barnen ;) hehe) var inte så roliga för bara mynt i alla förutom 2 där det var chokladbitar. Barnen hittade massor av ägg däremot så nu har vi en stor skål i vardagsrummet med påskgodis.
Sedan blåste vi bubblor, spelade badminton och volleyboll, käkade påskmat + tårta, lekte med brossans nya hund som familjen tycker liknar en get och kollade när chicago blackhawks spelade mot los angeles dodgers och sedan var det dags att åka hem. Så trevlig dag och alla var trevliga!
Påskmaten varade i cirka 20 minuter och bestod av skinka. Typ som våran julskinka. Sedan var det även sallad med jordgubbar och bär, pastasallad, mac and cheese, korv och kanske nått mer.
Sen några timmar senare ville den ena kusinen åka till mc donalds för han var hungrig men då gjorde mormorn hot dogs så barnen blev glada igen. Så det var den amerikanska påsken. Inte så stor skillnad från den svenska.
Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar