tisdag 5 april 2011

New Orleans!

På torsdagen gick vi upp tidigt! Skulle ju köra 6 timmar till New Orleans. Efter att vi hade kört en timme började en bil blinka bakom oss. Det var en polis såklart, hehe. Men vi bytte fil och då bytte han också så vi var tvungna att stanna. Så då tänkte jag direkt att då får vi en biljett. Men tack vi fick bara en varning för vi skulle hålla mer avstånd till bilen framför så det gjorde vi sen :)

Vi var inte framme förrän runt 4 på hostelet. Det var skitnajs hostel. Massa folk som bodde där och de hade pool och sålde mat och allting. På kvällarna hade de typ live band som spelade där. Det var det bästa hostelet här än så länge i USA. Hostelen brukar inte vara så bra. I Europa är det bättre standard. Här är hostelen jätteenkla i princip bara en säng och så brukar det vara lite skabbigt hehe. Fast det vi bodde på i Minneapolis var jättenajs och det här också som sagt. Vi drog in till stan senare och kollade på french quarter, bourbon street och mississippi floden. Sen käkade vi jambalaya till middag, speciellt från Louisiana det smakade typ som paella. Sen på kvällen drog vi ut. Det var helt galet det var fest hela tiden, alltså varje dag dygnet runt och jag skämtar inte. Och inga problem för mig att komma in på vissa ställen hade de inga dörrvakter och på vissa ställen hade de men då sa jag att jag hade glömt legget och så frågade de när jag var född så sa jag 89 hehe och sen kunde jag gå in. I New Orleans hade jag och Madde mött upp Hannah en au pair ifrån Österrike som vi känner här ifrån. Så vi var 3 stycken nu. Madde och Hannah drog hem halv 1 men jag stannade med två andra ifrån hostelet och kom hem halv 7. Skulle upp halv 9 för att försöka boka in oss på en swamp tour. Som tur var fanns det inte plats så vi fick åka 1 istället så då la jag mig och sov igen och Madde och Hannah drog ut på stan.

Swamp touren var najs. Fick se ormar, fråglar, sköldpaddor och till slut en alligator. Hade åkte runt i 1 timme och 45 minuter och turen varade i 2 timmar och vi hade inte sett någon alligator som vi kom dit för att se. Så de flesta hade slutat hoppats. Hannah frågade hur ofta de brukade se alligatorer och då svarade han nästan varje tur och att förra turen hade de sett 3 stycken, buhuuu!
Sen när vi nästan var tillbaka såg vi en bebis alligator, så söt. 5 år gammal och då blev hela båten jätteglad!
På kvällen drog vi och köpte McDonalds och sen lyssnade vi på ett live band på hostelet och drack lite vin. Sen skulle vi in till downtown. Väntade i 45 minuter på en "streetcar" som vi skulle åka med. Men det kom ingen så funderade på att gå in men ingen annan pallade. Vi väntade med en gubbe runt 50 år från New York city han var där på någon jobbresa. Han fixade en taxi till oss alla till slut och sen ville han inte att vi skulle betala. Sen hängde han med oss ut och bjöd oss mer. Men han drog hem vid 12 så sen var vi själva kvar.

Tog sista streetcaren hem den kom när den skulle denna gången.
Här är bilderna från New Orleans!
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar