fredag 15 april 2011

Philly!

Fan alltsa! Hade skrivit ett helt inlagg men det forsvann sa far borja om igen :(
I alla fall har ar fortsattningen pa resan.

Pa mandagen gick vi upp runt 7 for Steffi skulle jobba nagra timmar pa formiddagen. Men hon korde mig till tagstationen vid 8 sa jag kunde dra in till Philly. Sa schysst. Sa jag var dar redan innan 9 och da var det bara jag och business manniskor, hehe. Men det blev battre sen. Forst tankte jag att har ar ju inget att se men andrade snabbt uppfattning. Gillade staden jattemycket och sa var den mycket storre an vad jag trodde.

Kom forbi en turismbyra och en tant visade mig vad man skulle kolla pa. Sa begav mig till Old town och kollade pa the Liberty Bell och fick en fri guidning i Independence Hall. Nar jag var klar fick jag ett sms av Steffi att hon var pa turen. Da drog jag ner till en flod och satt och solade nagra minuter innan jag fick ga tillbaka igen och mota henne. Var runt 25 grader. Lite varmt for hade inga sommarklader men ska absolut inte klaga :)

Vi begav oss sedan till en jattestor saluhall dar de nastan hade allt. Hittade lite swedish fish. Sa de kopte jag och de smakade faktiskt som malaco fiskarna man koper i losvikt :)

Pa eftermiddagen drog vi till en shoppinggata, en park och till the museum of art dar vi hade en fin vy over hela staden. Museumet var stangt men gjorde inget for min del. Vi satt och solade i en timme utanfor istallet. Sedan drog vi till tagstationen och jag akte till flygplatsen och Steffi akte hem. Skulle flyga halv 8 men satt stilla i flygplanet till klockan 9 pa grund av vadret. Ar det bra vader ar det forsenat och ar det daligt vader ar det forsenat! Sedan hamtade Madde mig pa flygplatsen! Tack!

Sa helgen var jattebra och nu ar det helg igen ju :) Vet dock inte riktigt vad planerna ar men uppdaterar senare. Nu ska jag jobba. Baseball ganger 2 idag och lite annat stor pa schemat.
Puss och Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar