söndag 17 april 2011

17 april!

Hej!
Allt bra där hemma hoppas jag. Här är det fint.
Tänkte skriva om vad som hänt de senaste dagarna.
I fredags efter jobbet drog jag ut och käkade med familjen på en restaurang som de brukar vara på varje fredag. De har dock inte varit där på länge eftersom de har varit upptagna de senaste fredagskvällarna. Fick god mat och en troll show av trollkarl som var där och uppträdde. Första gången som Matt hade sleepover. Ryan skulle sova över så kan säga att de var excited. Även lillebror George! Senare drog jag ut på baren vi brukar vara på ibland var väl helt okej men var skittrött.

På lördagen shoppade jag på dagen sedan drog vi ut och åt på restaurang för att fira Matts födelsedag. Han fyllde 8 idag. Det var min värdfamilj, mammans föräldrar, mammans bror, mammans kusin och hennes familj. Fick höra amerikaner berätta sina upplevelser i Paris och Barcelona för att mammans kusin och hennes man hade varit där. Vad de tyckte var följande; allting var litet, det var för mycket turister, det var för lite bord på restaurangerna, för dyrt och de kunde inte förstå att folk satt ute och åt lunch när det bara var runt 50 fahrenheit och när de hade värmare. När de beställde den största storleken kaffe på McDonalds fick de den minsta storleken här i USA och Disneyland i Paris var inte bra om man jämför med dem USA har ;)
Så det var intressant lyssning!

Sedan drog jag på en avskedsfest för Laura, en tysk au pair. Det var på Super8 motel. Det var alltså ett hotellrums party. Vi var väl runt 25 så det var trevligt. Många svenskar; jag, Madde, Mathilda gånger 2 + Matildas två kompisar som är på besök och den andra Matildas gamla au pair. Sen träffade jag och Conny ett gäng med amerikaner som var med i navy. De hade också ett hotellparty. Så joinade dem lite och fick oss en lektion om att de var från Los Angeles, California och att det är världens bästa stad och att USA är världens bästa land och att Europa är tråkigt och litet och så vidare.....
Fick skjuts dit och hem, Rita följde med mig hem för hon pallade inte sova på rummet så vi var hemma 4.

I morse körde jag Rita till tågstationen för hon skulle in till Chicago men det pallade inte jag. Träffade istället Madde, Christin, Marie och Katrin i independence grove (en park) för vi tyckte det var nice väder. Fast det såg bättre ut än vad det var! Det blåste en massa men solen var i alla fall framme. Sedan drog jag, Madde och Christin och fikade på Bakers Square. Blev kaffe och brownie. Sedan drog jag hem och chillade och käkade pizza och glass med familjen fast pappan åkte till Boston i morse så bara jag, mamman och barnen. Han ska nämligen springa Boston Marathon imorgon, coolt!

Nu vecka imorgon. Hoppas det blir busy för då går det fort. Barnen är lediga på fredagen för då är det långfredagen och på påskdagen har jag blivit inbjuden på påskmiddag hos mormorn och morfarn så blir nog trevligt! Annars får vi se hur veckan kommer se ut!
Nu ska jag sova så god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar