onsdag 11 maj 2011

Hade en jättebra vecka med mamma och pappa och i måndags morse körde jag de till flygplatsen så nu är de i Toronto och fick mejl av de imorse där det stod att de hade det bra :)
Veckan såg ut som följande. På lördagen jobbade jag till 3 sedan drog jag till Ohare, denna gången den internationella terminalen :)
Parkerade bilen och gick in och hittade dem nästan direkt :)
Sedan åkte vi hem och mamman hade lagat mat men mamma och pappa hade redan käkat på flyget så inte så hungriga men käkade lite. Dem hade med sig påskägg med svenskt godis till Matt och George och lego och ett utespel och ett halsband till mamman + en skål. Så schysst!
Sedan gick de och la sig klockan 9 på grund av jetlag. De sov i tolv timmar och var pigga på söndag morgon. Då åkte vi downtown. Vi köpte ett citypass med inträde till Sears Tower, Hangcock Tower, Shedd Aquarium, Field museum och Art museum. Gjorde Sears Tower och Art museum på söndagen och drog till Navy Pier och Millenium Park.

På måndagen drog vi till Woodfield Mall i Schaumburg med 300 butiker. Ett av USA:s 10 största mall. På tisdagen åkte vi till ett outlet mall där mamma och pappa shoppade loss. Sedan besökte vi jelly belly bean factory det låg 10 minuter ifrån mallet och det var intressant och så fick vi ett provsmak på köpet ;) Detta är i Wisconsin, delstaten norr om Illinois. Vi körde sedan vidare norrut mot Milwaukee men där var ingenting att se och det visste jag typ om men mamma och pappa ville dit. Såg i alla fall Harley Davidson museum men gick inte in. Det enda vi gjorde där var att ta en kopp kaffe på starbucks, sedan körde vi tillbaka. Var där alltså max en timme, hehe.

På onsdagen drog vi downtown igen och besökte Shedd Aquarium. Det var nice har några bilder så kan visa.
På torsdagen jobbade jag mamman var så schysst som lät mig vara ledig så mycket! Jag var dock lite ledig då gick vi en runda i en park här och så var vi på Walmart så att mamma kunde handla billigt läppstift ;)
På fredagen var de inne i downtown hela dagen de besökte bland annat beachen där jag inte har varit än så de var stolta att vara före mig med att se beachen ;)
På kvällen tog jag dem till TGI friday där jag brukar hänga och det blev godkänt. Visade även college, barnens skola, biblioteket, 2 gym, mallet och säkert något annat under veckan. Sedan var vi även och åt på familjens favorit restaurang och det blev också godkänt.

I lördags fyllde jag ju 20 men inget speciellt i det här landet. Här är 21 stort istället. Fick ett guldarmband av mamma som var hennes mormors gamla, en berlock av Gustaf och Oscar, svenska tidningar, en hel korg med godis (marabou chokladkakor, lösgodis, salta nappar, ahlgrens bilar) och pengar. Tack! Av värdfamiljen fick jag en silverring. Tack där med!
Detta var dagen då Matt skulle ta sin första nattvard så en del av släkten hade kommit ner från Boston, New York state och New Hampshire. Trevligt att träffa dem igen, hade bara träffat några av dem 1 gång innan det var på thanksgiving. Matt var så söt i kyrkan han hade kostym och slips. Vi hann tyvärr inte se hela ceremonin för vi var tvungna att gå lite innan så vi hann med tåget till Chicago där kvällen skulle spenderas. Annars hade vi fått vänta två timmar. Så vi lämnade firandet runt 3 och drog downtown där mamma och pappa hade bokat ett hotell.

Bodde på Amalfi hotell. 4 stjärnor :) Nice rum men tyvärr blev det bara 2 våningen men spelade ju egentligen ingen roll. Sedan drog vi till en restaurang som heter roy som mamman hade rekommenderat till oss. Den var jättebra och fick käka jättegott kött. Oxfilé tror jag och det har man inte käkat sen man åkte hemifrån. Har ju aldrig ätit en riktig stek sen jag kom hit så det var ju trevligt. Tog 3 rätter så fick även förätt och efterätt! Sen blev jag leggad när mamma beställde in en flaska vin så då blev det vatten till maten ;)
Jag menar kom igen jag var där med mina föräldrar! Men nej han bar ut mitt vinglas, haha!

På söndagen fick vi en intressant frukost på hotellet. Sedan drog vi upp i Hangcock tower det var nice och sedan till Field museum. Sen drog vi hem och köpte en pizza på pizza hut. Det var nice för jag hade bara varit i Sears tower och Hangcock tower innan så fick se 3 nya saker!

På måndag morgon körde jag dem till flygplatsen som jag skrev ovan men dem kommer tillbaka fredag eftermiddag och stannar till lördag kväll innan de flyger hem till Köpenhamn :(

Bilder från veckan kommer i nästa inlägg. Pussar Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar