tisdag 28 december 2010

Vardag!

Idag var det en vanlig dag för mig förutom att barnen är lediga från skolan så de är hemma hela dagarna nu. Vi var och åkte pulka och sedan fick de lunch på mcdonalds, såklart chicken mcnuggets deras favorit med äpplejuice och chokladmjölk och sen leksak :) sen gjorde vi även kumon eftersom de fick friheten att vara ledig från läxorna julafton och juldagen låg de nu efter så idag fick vi göra dubbelt med matte och dubbelt med läsning. Sen när mamman kom hem så hon att hon och pappan skulle ut och springa ikväll så fick jobba ända till 8 och hade börjat 8 imorse fast hade cirka en timmes paus när mamman var hemma från jobbet.

Igår och i söndes var jag ledig. Igår hängde jag och Madde i Melanies hus och chillade och kollade film, sedan drog vi och åt middag på tgi fridays. Fast innan dess hämtade jag mitt paket från familjen. Tack så jättemycket blev jätteglad. Det var här egentligen den 23 december men de som levererar posten hade varit här och ringt på och vi hade inte öppnat för vi var inte hemma så fick en avi hemskickad i söndags. Gjorde ingenting att jag fick det efter julafton ju.

I söndags var vi i downtown. Vi gick till den berömda tyska julmarknaden men den var inte öppen tyvärr. Vi drog och käkade middag på cheesecake factory och sedan drog vi upp i sears tower eller willis tower som de nu har döpt om det till. Så nu har jag sett hela Chicago både när det var ljust och mörkt. Det var såklart coolt att se det i skyline men det gick inte att ta så bra bilder med våra kameror tyvärr. Men kan lägga upp några här snart. Det jag inte visste innan vi åkte upp där är att det är amerikas högsta byggnad, fett :) Fram till 1997 var det världens högsta byggnad men sen byggdes Petronas Towers i Kuala Lumpur. Tornet har också en av världens snabbaste hissar, coolt man åkt den! Det speciella med sears tower är också att man kan gå ut på ett glasgolv. Så när man kollar ner ser man liksom rätt ner. Det var häftigt!

Nu ska jag snart sova för jag är typ sjuk men fick lite medicin av pappan han är ju doktor. Har feber, förkyld, hosta men jag hoppas att det blir bättre och att jag slipper vara sjuk i helgen.
Pusskram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar