torsdag 23 december 2010

God jul!

God jul till er alla från mig! Nu de senaste dagarna har vi ägnat oss åt lite julpyssel, bak, pulkaåk, teater och några andra saker med barnen så man har fått lite julfeeling. Men inte speciellt mycket, haha. Men gör väl inte så mycket.

Vi bakade peanutbutterbolls, någon pajliknande kaka med vaniljsocker i som det för övrigt inte går att köpa i affärer här och peanutbutter cookies. Peanutbutterbolls är som chokladbollar men med jordnötssmör i degen istället och sedan doppar man dem i choklad. Drack glögg, åt skumtomtar, chokladpraliner och köttbullar ikväll med några svenska kompisar här. Det var gött. Kollade även lite svensson svensson och sunes jul på youtube. En av de svenska tjejerna är från Kristianstad så nu har jag en skåning att hänga med ;)

I tisdags var vi på en hockeymatch. Det var kul fast kan ju säga att jag såg inte så mycket av matchen men det verkade ingen göra. De flesta satt och snackade istället. I laget från Chicago var där en svensk kille med, det var coolt. Fast han spelade inte så mycket tror jag men i alla fall. Förra lördagen var jag och åkte skidor i Wilmot Mountain. Det låg i Wisconsin så nu har man varit i den delstaten också. Bara 47 kvar ;). Backarna var inte riktigt vad vi hade förväntat oss. Det var jag och Melanie som är från Schwiez och Alice från Australien. Jag och Melanie är vana vid brantare och längre backar men för Alice som är nybörjare var det lagom. Det tog ungefär en minut att åka nerför backen och max två minuter att åka liften upp. Men det var bara runt en timme att åka dit så värt att testa. Även om det var för lätt skidåkning för mig och Melanie så var det skoj.

Imorgon är det då julafton hos mormorn och morfarn till barnen. Kan berätta efter om hur det var ifall ni vill veta hur en amerikansk jul ser ut! Tomten kommer till huset imorgon också och jag är övertygad om att han har med sig mycket julklappar för mamman har slått in julklappar här varje kväll nu ett bra tag. Barnen kommer få så mycket. Ska bli intressant att se vad det blir för mat, det brukar serveras pizza på julafton men får se om det blir det imorgon. Hoppas ni får en toppen dag imorgon!
Puss kram

1 kommentar:

  1. Ja, du är ju känd som Hanna Hal när du åker skidor, snabbast i backen ;)

    Är nu hemma från det sedvanliga julfirandet i Arlöv, och ska binga nu eftersom jag ska jobba imorgon. Synd vi inte fick pratat idag, får försöka göra det i mellandagarna efter den 26e. Jag får ändra min dygnsrytm lite och vara vaken längre så vi kan tajma in rätt tid.

    Tack för julklapparna de var jättefina. Verkligen skitschysst skjorta =)

    Kram kram

    SvaraRadera