tisdag 14 december 2010

Några saker...

Hej! Hoppas allt bra där hemma! Här är det bra. I lördes körde jag på highway för första gången. Fyra filer och det är man ju inte van vid men det var ball :) fast det var inte meningen. Skulle köra rakt fram fast låg i högra filen och då stod där helt plötsligt en skylt att den högra filen måste svänga höger så då var det ju det enda alternativet och då såg jag att jag kom ut på highway. Men måste ju köra där förr eller senare så det var en bra första övning. Sen fick jag köra runt 10 minuter innan jag kunde svänga av och köra tillbaka till Gurnee Mills Mall som var mitt mål där jag skulle möta upp några kompisar. Men innan jag kom till den första avfarten kom jag till en sån betalstation och sen fick jag betala på vägen tillbaka med men bara 3 dollar sammanlagt så inte farligt. Fast när jag kom hem fick jag reda på att jag inte hade behövt betala för familjen har typ ett pass i bilen så man kan köra igenom gratis.

I söndes var jag i downtowndet och det var så kallt. Det var runt 10 minusgrader men det värsta var att det snöade och blåste mycket och det var som en snöstorm. Som tur var höll vi oss mest inne. Det var nästan inget folk ute alltså, typ tomt på gatorna och det brukar det inte vara i en så stor stad. Men amerikanerna stannar inomhus så fort det regnar lite eller blåser lite. Det gör inte jag ;) Och vi hade en trevligt dag trots vädret. Vårt au pair möte blev dock inställt på grund av att det snöade så mycket och att de sa att det var isigt på vägarna. Men det gjorde inget för min del för kunde stanna i Chicago längre och´vi ska ha träffen nu på fredag istället.

Idag fick jag massa information om resan till Florida och Disneyworld i januari. Vi kommer ha fullt schema men det gillar jag så vi hinner göra så mycket som möjligt. Där är ju 4 olika parker + ett vattenland att besöka så vi har en del att se. Kommer bli skönt att åka söderut för förhoppningsvis får man lite värme där. Det är ju typ varmt året runt i Florida. Vi ska bo på ett disneyhotell så vi kan hoppa på bussen som går till de olika parkerna när vi vill vilket är skönt. Då sparar vi tid med! Och det är så kul att ha en resa att se fram emot. Komma träffa massa nytt folk där med. Just nu vet jag bara 2 av alla som ska med. Yvonne, en tysk tjej som är i samma cluster som Fhai. Träffade henne i Chicago förra helgen fast då visste jag inte att hon skulle med. Sen är det en tjej från Sydafrika som heter Liesl som jag ska flyga tillsammans med dit och tillbaka. Vi flyger från O´hare.

Igårkväll kom familjen in på mitt rum när jag skypade med kakor och godis som smakar pepparkaka. Så sa de att de var för en högtid och något konstigt namn. Då svarade jag att jag inte visste den högtiden. Så sa de att det var jag som firade denna högtiden och då fattade jag. Så jag frågade om de menade lucia och det gjorde de. Så sött av de att de kom ihåg :) jag berättade om de lite snabbt förra veckan men sen var det inte mer med det. Så därför jag blev så chockad men jag blev glad så klart! Och idag käkade jag fisk för första gången sen jag kom hit. Lax och sen var det en annan vit fisk som smakade som torsk men vet inte om det var de? Har de torsk här? Det var jättegott i alla fall. Fast så klart ska det alltid vara något konstigt och idag var det att de hade barbecuesås på laxen men det var gott ändå :)
Puss kram

1 kommentar:

  1. Haha vad härligt att du firar högtider :P Highway är KING :D

    Vi har en fråga, hur gör vanligt folk som inte har råd med au-pairer i staden? Finns det dagis i samma utsträckning som här eller vad är lösningen? För ni är så många. I Malmö finns det kanske 1 au-pair. Detta baserar jag på absolut okunskap om allting =)

    Vad var det för godis med pepparkakor? Jag tänkte mig gelé-aktigt när jag läste det och mådde lite illa i någon millisekund =/

    Härligt att höra att allt är bra med dig annars.

    Tänkte på en sak, vi ska ju till mormor på julafton vid 14 eller 5, eller tom. kanske 16, har glömt tiden :P Men vid 15, då är det väl 8 för dig? För det hade varit kul att skypa med dig på julafton innan jag åker till mormor. Hon har ju som bekant inget internet. Eller du var hos mammans släkt den dagen?

    Aja, går det att lösa hade det varit kul. Nu blev det långt. Många kramar från mig och Madde.

    SvaraRadera