söndag 5 december 2010

Tiden går så snabbt här, vet inte om det bara är just nu eller om det kommer gå så här fort hela tiden? :S
I alla fall så jobbade jag från halv sju till halv sex i torsdags och fredags som jag alltid gör på torsdagar och fredagar. Barnen är ju i skolan mitt på dagen så då är jag ledig fast ibland måste jag tvätta här hemma. Igår jobbade jag både morgonen och kvällen fast det var undantag för de har sagt att om jag jobbar morgonen är jag ledig på kvällen och tvärtom. Fast man kan ju säga att jag var ledig från måndag - onsdag när vi var på semestern så det gjorde inget att jag jobbade både morgonen och kvällen. På morgonen är det chill att jobba. Det är i princip bara att jag gör frukost till de och sen kollar de TV eller så leker vi något tillsammans och ibland börjar vi med läxan. Att jobba lördagkväll är också chill men det är tråkigt. Då lagar jag middag, sen kollar vi något TV-program eller film och sedan läser vi böcker tillsammans och sen lägger sig barnen mellan 9 och halv 10 så då är det bara att jag ska vara hemma.

Igår mellan jobbpassen var jag på Ikea med två svenska tjejer och en tjej från Schweiz. De är ifrån Culture Care så inte samma organisation som mig. Vi åt såklart köttbullar där, gott. Sedan köpte vi mat; marabou choklad, daim, knäckebröd och glögg, paradisask, julmust och pepparkakor inför julen som jag ska bjuda familjen på. Köpte även pepparkaksdeg och kavel så jag kan baka med barnen någon dag :) Det sista jag köpte var en stor ram med plats för alla foton jag tog med mig hemifrån, så snart hänger de på väggen :)

I helgen har jag även varit och sett den nya Harry Potter filmen med Beau. Den var bra men måste säga att det var svårt att förstå. Det var komplicerat språk och sen pratade de fort. Men kul att ha sett den i alla fall. Idag var jag i downtown med mina vänner från orienteringen. Sara, Fhai och Marcela. Marcela är från Mexico så hon frös skitmycket och Fhai från Thailand med. Det var -7 grader idag, jättekallt! Vi har runt en decimeter med snö här nu. Nu i veckan måste jag fixa mitt social security number så jag kan starta en bankkonto att sätta in lönen på så jag slipper få allt i cash. Med numret kan jag också skriva in mig på college och börja med körkortet.

I fredes bokade jag flygbiljett till Orlando, Florida. Ska åka dit den 27 januari och hem till Chicago den 31. Ska till Disneyworld, kommer bli fett. Ska dit med massa andra au-pairer. Det är organisationen som arrangerar resan. Så då får man lite sol i januari, kommer inte bli fel!
Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar