onsdag 28 december 2011

Hej igen! Nu ska jag berätta om min jul. Julafton började med att städa hela huset. Sedan sprang jag en runda. Pappans bror och hans familj kom och vi bara hängde lite. Julmiddagen var stek med pasta och sallad, åt på 15 min för sen var det mässa i kyrkan men pappan hade tittat fel tid så vi fick åka hem igen och senare när de drog tillbaka stannade jag hemma.

På juldagen gick vi upp kl 7 och öppnade julklappar. Fick två presentkort av släktingarna och av familjen fick jag en jacka, halsduk, vantar, linne och kläder att springa i. Så schysst och har ju sagt att de inte behöver köpa något! Barnen fick alldeles för mkt, iPad och en massa leksaker och kläder osv.... Fattar inte varför för de behöver verkligen inget och de är inte ens tacksamma för vad de får, tvärtom!!! Gör mig helt galen att se det gång på gång ;)
I alla fall, fortsättningen på dagen är att vi satte oss i bilen och körde 5 timmar till New Hampshire. Där bor mammans syster. Hängde där hela dagen, jättechill! Inte formellt alls utan snarare motsatsen. Alla gör vad dem känner för ungefär :) Julmiddagen blev hummer från New Hampshire, lasagne, sallad, risotto, spenatbröd och massa kakor såklart :)

På måndagen åkte vi ut på en tur i Mikes jeep. Mike är systerns man. Åkte på en trail i skogen genom is och stenar men var inga problem, däcken kunde ta allt. Sedan fick jag även se havet. Det var underbart efter ett halvår. Det var verkligen fint där med natur överallt, spec skog! Och systern sa att jag får komma dit och bo när jag vill :) så snällt! Ligger bara en timme från Boston. Vi var även inne en runda i Maine, staten norr om New Hampshire så att jag skulle få två nya stater med mig i bagaget.

På måndag eftermiddag åkte vi tillbaka till Syracuse. Var hemma på kvällen och det tog 5 timmar att köra. Igår var en vanlig dag. Jobbade, var på gymmet och på kvällen drog vi downtown Syracuse för middag. Idag har vi inte gjort mycket. Barnen är ju lediga från skolan nu och mormorn, morfarn och Kevin är här på besök från Chicago. De körde hela vägen hit. Ikväll ska vi i alla fall kolla på basket igen. Är match varje vecka ju i college ligan. :)

Fick ett trevligt besked häromdagen och det är att jag kom in på kurserna. Ska läsa psykologi och intro till organisation och management så får vi se hur intressant det blir. :) och föräldrarna betalar så himla snälla dem är. De har gjort så mycket för mig. Uppskattar det en massa men samtidigt känner jag att de har gett mig för mkt......
Nu ska jag hänga mer med familjen. Vi hörs snart igen! Bara två dagar tills jag får se NYC igen, yeyy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar