torsdag 1 december 2011

Hej! Har hänt en massa nu! Sov första natten i huset och vaknade upp här, skönt att ha ett hem igen och slippa bo på hotell varje natt även om det är lyxigt! Men huset är lyxigt med! Så stort! Om jag tyckte det andra var stort var det ingenting! Men kommer vänja mig och det är verkligen ett fint hus ;) och detta är inte som jag skryter! Sov dock inte i mitt nya rum för där sover mormorn och morfarn. Jag sover i Georges rum! Igår var flyttgubbarna här hela dagen och lämnade möblerna. Sj städade vi i huset från 7 på morgonen till 9 på kvällen. Det behövdes verkligen städas och speciellt enligt min pedanta värdmamma som alltid städar. Idag fortsätter vi och ikväll kan jag förhoppningsvis träffa en au pair här. Har knappt hört något från de andra au pairerna här eftersom de inte visste att jag var här trots att jag hade sagt till att jag flyttar...

Igår testade vi pizzaugnen, fungerade fint men blir utan tvekan bättre om man gör det från scratch ;) igår snöade det för första gången här så mysigt. Annars har vi ingen julstämning här än men vi ska förhoppningsvis ut och hugga gran här snart! Och då har de lovat att jag kan följa med för det har jag alltid velat göra!

I måndags badade jag och barnen i hotellets pool och sedan drog vi med mormorn och morfarn till ett zoo här i Syracuse. Det var mysigt jag älskar ju att komma till zoo. Sedan ringde flyttgubbarna och sa att flyttbilen var trasig och att de inte kunde komma när det var beräknat. Så vi fick sova på hotell igen, jag mormorn och morfarn fick dela rum. Nu måste jag dra och städa. Mormorn är min chef ;) uppdaterar snart igen.

Känns bra här men är en berg och dalbana som när jag kom till Chicago. Ibland undrar jag varför jag förlängde! Men det kommer bli bra när jag kommer mer till rätta. Och när jag får tillbaka den lilla röda som Kevin ska köra. Har inte kört på en vecka och det är ju nästan rekord ;)

Man är ju lätt bortskämd här i alla fall! Pussar kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar