måndag 5 december 2011

Hej! I natt fick jag äntligen sova i min egna säng och sovrum igen. Mormorn, morfarn och Kevin åkte nämligen tillbaka igår. Måndag morgon nu. Ska jobba vid ett och vet inte när jag slutar än.. Imorgon blir det samma och på kvällen ska vi förhoppningsvis på en basketmatch. Eller familjen ska dit för de har säsongspass för NBA ligan för de matcher som spelas här i Syracuse. De ska försöka fixa en biljett till mig!

Min första helg här var bra. I fredags när ja var off kom Nadine, en annan Au pair hit och hämtade mig så åkte vi till ett gym där jag kunde testa att träna. Sedan drog vi downtown Syracuse till en restaurang/ Bar och åt brownie och sedan åkte vi till henne och lämnade bilen för den skulle va hemma innan 12. Hennes värdpappa körde oss till ett party. Var några collegestudenter. Spelade beer pong! Det som är nice här är att det är en college stad så massa jänkare i vår ålder och det var det inte i Chicago. Sedan i lördags så chillade jag och tog en prommenad här ute i nowhere ;) såg en ren så det var sött. På kvällen käkade vi på panera bread och sedan åkte vi skridskor och såklart var jag som bambi på hal is igen för kan verkligen inte åka skridskor men det var skoj ändå. Var jag, Nadine och hennes kompis Chad. Efteråt blev det varm choklad.

Igår körde jag för första gången själv här förutom i fredags när jag körde barnen till skolan men det var bara 5 minuter. Rätt konstigt att man knappt möter några bilar här ;) ingen traffik alls här i jämförelse till Chicago. Och det fetaste är att åka upp och ner för alla backar. Behöver inte gasa nått ;) och har aldrig kört i så många backar innan. Var ju helt platt i Chicago och det är det ju i Skåne med ;)

Igår i alla fall drog jag själv till ett mall och det är verkligen superstort. Kan jämföras med mall of america. De har verkligen alla affärer man kan tänka sig där och de bygger ut det mer nu för de vill att detta ska bli det största. Men som ni vet så har jag min lilla shoppingpaus så kollade bara. Sedan mötte jag Carro en tysk au pair på panera vi drack kaffe och gick en sväng på Tj Maxx haha lättnad när jag såg att de hade den affären här ;) och den ligger bara 10 minuter härifrån. Sedan på kvällen träffades vi hos Chad med Merit en tjej från Holland och hans brossor + kompis för att Nadine fyller år idag så hon tog med sig tårta/ kaka som hennes värdmamma hade bakat. Sedan kollade vi en film och sedan drog vi hem.

Hoppas på att julgranshugget blir snart så vi kan få lite jul i huset. Har verkligen ingen julkänsla och det är ju redan den 5 december. Och att snön kommer snart.... Har inte så mycket mer att berätta! Hörs snart igen! Pussar kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar