söndag 11 december 2011

Tja! Då har man tagit sig igenom en till helg här i cuse som det så fint kallas. Har börjat gilla det mer här nu! :) i tisdags blev det basket för mig och familjen. Cuse mot west Virginia. Det var skoj men det var inte NBA som jag var så säker på med tanke på allt folk och att det blev inspelat och visades på TV. Laura var ett frågetecken när jag snackade om NBA matchen, haha. Hon fattade ingenting men det var ju jag som var lost, detta var en universitets match/ liga men det är ju nästan lika stort!

Vad mer har hänt här? Har kännt mig som en städerska här sen vi kom hit snarare än en babysitter. Har verkligen lärt mig städa av Laura, hon har varit min personliga lärare när hon har visat mig sina dammsugare (tror det är 3 eller 4) + moppar, trasor, sprayer, medel, ångmaskin för golven osv... Har säkert 20 olika rengöringsmedel för att vara på säkra sidan ;)

Har också blivit medlemmar på YMCA, ett gym. Har hunnit med simning, springande och ett pass med Laura än så länge. Sedan har jag även tagit vara på den vackra naturen här genom att springa utomhus. Älskar det och det kan jag inte fatta. Hatade att springa innan men man har väl blivit påverkad av värdföräldrarna. Tror jag gillar det för springer ute i naturen. Även om det är ute på stora vägarna så är det next to the trees ;)

I helgen har jag shoppat till the family så ni får hålla utkik i brevlådan och vi hoppas det kommer fram i tid. Sedan jobbade jag igårkväll, kollade film med barnen och åt glass. I fredags var det en goodbye dinner som jag var inbjuden till även om jag bara hade träffat tjejen två gånger. Blev på applebees, chicken wraps med pommes. Sen drog jag, nadine och merit till en bar. Var väl inget speciellt men var ju fredagskväll så något skulle ju hända. Idag innan jag träffade nadine och Chad blev det att dra iväg till skogen för att hugga oss en julgran. Vi åkte traktor ut till ett fält och sen var det fritt fram med sågen att välja ut en gran. Tog nog en timme... Laura ville ha den största möjliga och Mike var uthållig nog att låta henne hitta en men slutade med att barnen samsades om en som nu står i det nya vardagsrummet. Angående jul blir det nog en liten en men sen i mellandagarna kommer hela släkten in från Chicago, New Mexico och New Hanpshire. Som det ser ut nu i alla fall, sen vet man aldrig om det ändras.

Nu ska jag sussa snart! Pussar kramar och godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar