fredag 12 augusti 2011

Tillbaka i Chicago!

Halla! Ar nu tillbaka i Chicago. Varning for langt inlagg sa jag kan beratta allt som har hant. Ska aven forsoka att antligen lagga upp alla bilder jag har fran Miami, Boston och lite annat...

I alla fall. Forra torsdagen pa six flags blev lyckad. Barnen + Gustaf hade skoj. Matt tyckte det var jatteskoj att traffa Gustaf, han gillar att hanga med aldre eftersom det ar coolt ;)
Det var dock massa folk dar sa hann inte aka allt for mycket. Men George ville anda inte aka sa mkt, han ville mest spela spel dar sa det fick vi gora lite ocksa. Dock inga vinster  :/
Vi akte nagra karuseller, de dar det inte var allt for lang ko. Matt fick aka american eagle, en bergis med Gustaf. George vagade inte sa jag hangde i en lekpark med honom. Sedan var de nojda vid klockan 5 och jag korde hem barnen. Gustaf stannade dar och sedan korde jag tillbaka sa vi kunde aka nagra av de fetaste bergisarna. Dock hann vi inte allt for manga, kom nastan fler folk pa kvallen..

Fredagen var vanlig dag. George ville inte ga pa camp sa hade han hela dagen. Pa eftermiddagen var det playdates och Gustaf shoppade loss pa mallet som ligger har i Vernon Hills. Pa kvallen korde vi familjen till Ohare och sa bar det av for dem till Syracuse for huskollningar. Jag och Gustaf kakade da pa TGI som Gustaf ville testa. Sedan hyrde vi en film, jag sov dock nastan hela... man blir ju trott av att babysitta ;)

Pa lordagen var det Chicago som stod pa schemat. Vi tog dock en sovmorgon. Nar vi kom till Chicago gick vi till ett historiskt museum dar jag inte hade varit innan. Det var over forvantan! Vi kunde lasa om hela Chicagos historia. Darefter drog vi till Grant Park for att lyssna pa lite av musiken som Lollapalooza hade att erbjuda + att dricka lite vin... Sedan blev det donken mat pa tagresan hem dar vi traffade Conny och Mathilda som ocksa hade varit downtown. Sen nar vi kom hem kom vi i sang for sent. Inte forran klockan 2 och vi skulle upp 4.

Fortsattning kommer i nasta inlagg dar jag berattar om Boston.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar