fredag 12 augusti 2011

Boston!!

Vaknade klockan 20 i 5 pa sondag morgon av att mobilen ringde. Missade samtalet och sag att jag hade 3 missade samtal och 2 rostsamtal. RIngde rostbrevladan och det var varan shufflebuss. Han som korde sa att han var dar..... Omg..
Sprang ner i pyjamas och fragade om han kunde vanta 5 min. Sedan sprang jag in pa Gustafs (mitt) rum och vackte honom och sa att han hade 5 min pa sig. Slangde pa mig klader och borstade tanderna och sedan ut i bilen. Tur vi hade packat allt och att huset var rent infor husvisningar.. Tur ocksa att jag vaknade for annars hade vi nog missat flighten. Men allt gick bra. Tog en dusch pa flygplatsen och kaffe + pannkakor fran donken. Sedan flog vi till Boston. Nar vi kom fram var inte Gustafs vaska dar sa da fick vi fraga en tant (karring) och hon sa att den var pa nasta flight fran Chicago. Da lackade vi lite och fragade om vi fick nagon kompensation for att vi fick sitta dar och vanta i tva timmar. Vi fick matbiljetter sa vi kunde ata gratis pa en seafood restaurang...

Nagra timmar senare an planerat var vi alltsa i downtown Boston efter att vi hade tagit taget dit. Det oste ner nar vi gick av stationen sa vi sprang typ till hostelet och det forsta vi gjorde var sen att ta en dusch. Sen bagav vi oss ut pa en runda i Boston. Nar vi hade gatt en liten bit sag jag en skylt om att de salde biljetter till en baseball match samma kvall. Jag sa att vi gar in och fragar vad det ar for match och vad det kostar.
Fick reda pa att det var Red Sox (Boston) mot Yankees (New York) och att det var en jatteviktigt match och att detta var de 2 basta lagen i ligan. Tvekade ratt lange eftersom det var dyrt men sen bestamde vi oss for att ga.

Med biljetterna i handerna begav vi oss till en park som lag mitt i staden dar vi chillade lite. Sedan drog vi till Panera Bread och at middag. Sedan var det dags. Kom lite forsent men det gjorde inget, det varade i 4,5 timmar. Det var verkligen en upplevelse. Det var en bra och jamn match, blev forlangning dar Red Sox vann och hela Boston jublade. Det var en fet stammning och saaaaa mycket folk. Hela laktaren var full + att dar var en massa folk som hangde utanfor vid barerna/restaurangerna som lag inne pa omradet. Gustaf satt brevid en kanadensare som forklarade hela spelet. Det var en ren slump att vi fick vara med om detta, vi visste ju inte ens att dar skulle vara en match den kvallen.

Pa mandagen tog vi sovmorgon. Sedan drog vi till rivern och paddlade kajak i en timme. Darefter drog vi till Charlestown och kollade in tva batar. En hade varit med i andra varldskriget och den andra var amerikas forsta bat. Darefter var inte dagen slut utan da gick vi hela freedom trail. Dar kunde vi se en massa gamla byggnader och lasa om Bostons historia. Boston var den staden som var mest lik Europa an sa lange har i USA av allt det jag har sett. Det var mycket minde an Chicago och inte sa mycket skyskraper.

Tisdagen var fullspackad igen. Borjade med att vi tag tunnelbanan tillbaka till Charlestown for att ga pa gudidad tur pa batarna. Darefter akte vi till Harward square (jattekant universitet) det var ett coolt omrade. Gick ocksa pa ett konstmuseum dar och kakade en deep dish pizza som ar kant fran Chicago. Pa kvallen drog vi till ett omrade med barer, dock inte allt for intressant nar vi fick reda pa att de var jatteharda med att kolla legg. Slutade med att vi bara hangde utanfor med lite folk vi traffade och sedan drog vi tillbaka till hostelet dar vi traffade lite annat folk att hanga med. Sen var det sangen...

Pa onsdagen begav vi oss tillsammans till South Station dar vi skulle skiljas. Gustaf tag taget till New York och jag tog bussen till Albany. Sparet var avstangt mellan Boston och Albany sa min tagresa borjade med buss. Tag bara 3 timmar. Sag underbar natur pa vagen. Inga bensinmackar, affarer, restauranger osv langs highwayen. Stort plus, hehe. Bara natur. Skog, berg och floder. Nar vi kom till Albany fick vi dock vanta 4 timmar till taget skulle ga. Inte mycket att gora dar men hade fritt natverk som tur var. Tagresan borjade 7 pa kvallen och slutade 1 dagen efter. 17 timmar, skulle egentligen bara ta 14 men stod stilla ett antal ganger. Fraga inte varfor. De erbjod inga tacken och amerikanerna ar galna nar det galler luftkonditionering sa det fick blir tva tjocktrojar, en handduk pa benen och en scarfs pa fotterna sa att jag inte fros alltfor mycket. Lyckades sova fran 11 pa kvallen till 9 pa morgonen. Hade ingen liggvagn sa halvsatt upp men det var okej. Problemet med att sova pa tag ar ju dock att man vaknar typ varje timme av att taget tutar, skakar eller nagot annat intressant. De sista timmarna ville jag bara av. Sa kande nog alla. Men ar anda nojd med att jag tog beslut om att aka tag da jag fick se mycket trevlig natur langs vagen. Forutom nar det var morkt da. Framme i Chicago fick jag hoppa pa ett nytt tag ut till suburbs. Sedan ringde jag en taxi hem. Var hemma vid 4 och borjade tvatta och packa upp direkt. Sedan lagade jag mat. Nice efter att ha atit mycket skrap i en vecka. Sedan akte jag och hamtade vardfamiljen pa ohare.

Idag var det vanlig jobb dag. Playdates nastan hela dagen for bada killarna. Sedan kumon och sedan stadade de hela huset at mig och hjalpte mig med tvatten. Sa nice.... de var helt underbara idag :)
Imorgon ska jag jobba pa morgonen och kanske helgen och sedan blir det nog mest Chicago for mig i helgen. Vi far se vad som dyker upp helt enkelt.

Tack sa jattemycket for Boston resan Gustaf och aven for Chicago. Sa nice att fa visa dig var jag bor och allt som finns att gora har osv.... Ar jatte tacksam att du kunde komma..
Pussar kramar alla dar hemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar