måndag 9 januari 2012

New York

Kolla sa duktig jag var att lagga upp bilder ;) Och nu ska jag lagga upp bilder fran New York med. New York var nice! Det var sa skoj att vara tillbaka igen men saklart inte lika fascinerande som forsta gangen, och speciellt inte nu nar jag har bott i Chicago i ett ar.
Innan jag akte dit hade vi fullt hus med hela mammans slakt har. Snoade en del sa vi akte pulka och skridskor och sen bara hangde vi mest har i huset. Pa natten till nyarsafton tog jag bussen till New York. Sov bara runt tre timmar och var framme redan klockan 6 pa morgonen. Satte mig pa en donken med en kaffe och bara vantade ut tiden och nar solen tittade fram begav jag mig utat. Tog en prommenad till central park, sa nice dar. Sen tog jag en nap dar och efter det var jag mycket piggare. Motte upp Steffi och hennes kompisar och sedan checkade vi in pa hostellet och gjorde oss redo infor kvallen. Hostellet lag lite langt ute, i Brooklyn for det gick knappt att fa boende for den helgen.

Kvallen blev bra men vi sag inte bolldroppet for var bara for mycket folk..... helt galet.
Forst var vi i Greenwich Village pa en bar och sedan drog vi till en annan bar vid Times Square med nagra jankare vi hade traffat. Dar sag vi bolldroppet och framtradanden pa TV och vi horde allt folk ute pa gatorna. Kvallen avslutades med en klubb.

Pa sondagen sov vi lange och sedan drog vi till Manhattan och chillade och gick i lite butiker och pa kvallen var vi vid broadway och kollade pa bio.
Sedan drog Steffi och hennes vanner hem pa mandag morgon sa jag var sjalv. Gick upp tidigt for att utforska. Blev Ground Zero, Brooklyn Bridge, Chinatown, Little Italy och Soho. Sedan traffade jag en jankare som ville gora mig sallskap for sista timmarna dar. Vi drog till Rockerfeller Center for att kolla skridskoakning + juldekorationer, M&M world, trappan pa Times Square och det var nog allt. Avslutades med att vi at middag och sedan foljde han mig till bussen dar det var asmkt folk som skulle aka hem, kom i alla fall sakert hem till Syracuse :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar