måndag 30 januari 2012

Halla

Nastan tva veckor som jag skrev sist. Idag vaknade vi upp till sno igen. Hela forra veckan var det gront. Far se om snon haller denna gangen, hoppas sa! Har ar inte lika mycket att gora nar det ar gront, det ar som en vinterstad har. Har val hant lite sen sist. Forst och framst borjade jag college forra veckan. Var nice och nu vantar jag pa att min bok ska anlanda :) Kanner sig dock lite lost i klassrummet med bara jankare + att jag maste koncentrera mig hela tiden sa att jag fattar allt.

Igar sprang jag mitt forsta race. 5 km eller 3 miles. Pappan sprang ocksa och fan vad snabb har ar! Helt galet men har ar ju triathlon utovare eller vad man ska kalla det. Barnen och mamman var dar och hejjade pa oss. Min tid blev 28.40 sa det ar jag nojd med. 1100 springare sa inte litet direkt.

I fredags var barnen lediga fran skolan igen sa da var vi pa ett museum downtown, typ ett museum for barn. Pa kvallen var vi tjejer pa hockey for hade fatt gratis biljetter. 3 mal for Syracuse, missade dock alla. Annars var det inget speciellt i helgen. Jobbade lordag formiddag och sen var jag kvar pa gymmet for barnen hade basketmatcher dar. Pa kvallen kollade vi bara film och igar kaka vi middag och gick en stund pa mallet. Som ni hor, det ar inte som Chicago har :( Dar hade vi typ alltid massa planer pa helgerna for dar fanns sa mycket att gora, oavsett arstid.

Forra helgen var dock rolig. Vi var och akte skidor pa lordagen. Var battre an forsta gangen for hade massa klader pa mig sa att jag inte skulle frysa igen och solen sken. Merit och hennes kompis som var pa besok akte snowboard och jag och Nadine akte skidor. Pa sondagen var vi i en park/skog och gick och sen nar vi lamnade sag vi 4 radjur som stod typ 3 meter bort och de var inte radda. De bara stod och kakade och vi tog foton och allt. Ska hor och hapna lagga upp lite bilder nu. Fran skidakningen och sen far jag se vad mer jag hittar. Pussar kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar