måndag 9 januari 2012

Hemma!

Hej! Nu är jag hemma igen, kom hem igårkväll. Hade det jättebra i Dc och nu har jag i princip sett allt där så behöver inte åka tillbaka ;) fortsättningen på helgen är att vi, jag och mina 2 nya vänner (en tjej från Kina och en kille från Mexico fast han bodde i North Carolina) från hostellet hyrde cyklar lördag morgon och cyklade runt hela stan. Var jag som ville cykla för alltid när jag besöker städer så går jag omkring och med cykel kan man hinna se mer. Vi såg Pentagon, monument och sen följde vi en cykel trail som ledde till Georgetown. Det var underbart väder, runt 15 grader så var utan jacka. När det var dags att lämna cyklarna begav vi oss till the mall och jag gick på air och space museum. Mina vänner hade redan varit där så de gick till ett annat. Gillade museumet men space museum i Houston var lätt bättre ;)

På kvällen gick vi och åt och sen var vi på en bar en stund men var trött så var inte ute sent. Sen igår var det att vakna upp 7.30 igen för att käka frukost på hostellet och sedan bege mig till ett zoo. Fick sällskap igen av min nya vän från north Carolina. På zoo såg vi pandor, elefanter, lejon, apor osv. När vi var klara gick vi tillbaka längs en cykel trail, var underbart väder igen fast lite kallare. Sedan käkade vi lunch och gick på natural museum och ett konstmuseum.

Sen var det dags för mig att ta mitt pick och pack och ta mig till flygplatsen. Var en lång resa ;) missade bussen och tog tunnelbana till nästa busshållplats i hopp om att hinna dit innan bussen men det gjorde jag inte. En timme tills nästa gick!!! Men efter ett tags väntande stannade en taxi och sa att vi (jag, en kanadensare och två andra som väntade) kunde få åka för 10 dollar per person till flygplatsen så det gjorde vi. Sedan efter en timme med flyg var jag tillbaka i Syracuse.

Trodde jag skulle spendera hela helgen själv men fick sällskap hela tiden, träffar så mycket trevligt folk när jag är själv. Hostellet var verkligen toppen. Det bästa jag har bott på tror jag. De arrangerade aktiviteter, bjöd på frukost, var fräscht osv. Träffade folk där från hela världen och en massa som reste själva.
Tog en massa bilder så ska visa er snart! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar