tisdag 17 januari 2012

17 jan

Halla! Nu ska jag forsoka mig pa en uppdatering. Forra veckan var val inget speciellt. Pappan var pa jobbresa sa bara jag, mamman och barnen hemma. Jobbade inte mycket alls. Bara hjalpte till med laxor och kumon som de nu har borjat med igen. Korde dem till lite aktiviteter osv. De har borjat med lacrosse, simning och basket. Pa fredagen nar vi vaknade var det helt vitt ute, hade snoat hela natten vilket innebar snowday. Barnen var lediga fran skolan for skolan stangde ner! Var insnoade pa dagen men sen pa kvallen kunde vi dra ut. Matt hade namligen sin forsta lacrosse match. Sjalv drog jag da till Merit, en av de andra au pairerna. Nadine kom ocksa :) Vi blev upphamtade och drog till tva barer och sedan sov jag over hos Merit. Pa lordagen drog jag hem tidigt och sedan drog hela familjen till gymmet. Kollade nar barnen spelade basket + sprang. Forra veckan joinade jag en springgrupp sa vi traffas nu varje onsdagmorgon och springer utomhus. Kan aven joina dem pa torsdagar om jag vill :)

Det var aven ett mote med au pairerna i helgen. Vi drog downtown och akte skridskor. Var dock skitkallt i helgen, upp till minus 15. Men jag overlevde och har blivit lite battre pa att aka skridskor efter lite traning ;)
Pa kvallen drog jag och Nadine till Chad och kollade filmer och chillade.
Sondagen skulle vi dra till en park men det var saaa kallt sa det sket vi i. Istallet at vi lunch downtown och sedan gick vi pa mallet en stund och sen at vi middag, fanns inte mycket annat att gora an att ata ;)

Igar var det helgdag som det ar har typ varje vecka numera. Martin Luther king day var det igar. Min vardpappa var ledig sa familjen bestamde sig for att aka skidor och de fragade om jag ville med. Det ville jag :)
Lag bara en halvtimme harifran och var battre an forvantat. Latt battre an Wisconsin! Men jag maste saga igen att det var saaaa kallt. Hade bara mjukisbyxor for har inga termobyxor sa jag fros efter nagra ak. Aken var dock bra! Lite isigt dock. Barnen var valdigt duktiga. De har bara akt tva ganger innan och den ena ganger brot ju George benet men igar ville han upp i stora backen och allt. Fast det fick han inte. Matts kompis var ocksa dar sa det var skoj for honom! Sedan bestamde familjen sig for att inte ga pa cuse matchen som var pa kvallen. De sa att jag kunde fa biljetterna! Cuse matchen ar alltsa Syracuse University basketlag. De spelade mot Pittsburgh och massa folk dar igar. Nadine och Merit foljde med! Det var allt som hande denna helgen. Kan inte fatta att jag snart har varit i Cuse i tva manader. Nedrakningen har borjat till Sverige! Bara sex manader, yeyy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar