tisdag 4 oktober 2011

4 oktober!

Halla! 4 oktober idag och darav har man avklarat 11 manader har. 1 manad kvar om jag inte hade bestamt mig for att forlanga. Har ar det underbart vader. Over 20 grader och klarbla himmel sa har gatt i shorts och t-shirt igen och det ar ju inte helt fel med tanke pa att det ar oktober. Traden borjar bli gula och roda sa det ar sa fint har. Igar var det en vanlig dag som bestod av skola, gymmet och jobb (gora laxor + hanga i en park).

Idag stadade jag med min vardmamma. Var egentligen off men erbjod mig att hjalpa till. Slangde massa gamla saker i kylen som var expired, stadade playrummet och lekte med Matt. Han var namligen hemma idag eftersom han var sjuk. Nu ar jag pa gymmet och ska simma.

I helgen var det inget spec. At thaimat + sushi, hangde i en park, var en runda pa mallet, gick prommenad med en kompis hund, var pa gymmet, jobbade lite och det var nog allt. Nasta helg satsar vi pa fright fest pa six flags, ett spektakel nu infor halloween. Nar vi var pa mallet i helgen var vi inne i en "halloween affar" bara oppen nu infor halloween och det var helt galet. Man kan i princip hitta vilken kostym man vill dar inne och det ar inte bara for barn utan saklart klar alla vuxna amerikaner ocksa ut sig ;) fanns nastan mer for vuxna an for barn. Mina vardbarn vill vara hajar och det ar ratt chill. Finns sa manga crazy kostymer som man inte skulle vilja att sina barn hade pa sig, inte jag i alla fall. George har raknat ut att hans gips ska vara av infor halloween sa det blir en bra halloween present!

En glad nyhet kom idag. Namligen var Mike (vardpappa) i Syracuse forra veckan en svang for att kolla nagra hus och han la bud pa ett av dem. Idag fick de reda pa att de far det huset. Det ligger i Manlius 20 minuter fran Syracuse downtown, saklart med bil ;)

4 acres mark, 5 sovrum, 4,5 badrum, 2 kok, pizzaugn, vinkallare och lite till sa det blir gott om plats. Vi alla ar saklart excited sa det aterstar att se nar vi kan flytta in. Ar sa glad att jag har fatt denna chansen att flytta med dem, verkligen schysst att de vill ha med mig :) Kommer nog ha en lika bra upplevelse dar som jag har haft i Chicago och det positiva kommer vara att allt ar mycket mindre dar sa det kommer forhoppningsvis inte vara sa langa avstand till saker och ting. Det var allt for mig for nu! Pussar kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar