fredag 28 oktober 2011

28 oktober!

Helt galet att det redan ar den 28 oktober. Fattar inte var tiden tar vagen.......lite laskigt ju ;)
Nu har vi ett datum for flytten, namligen den 25 november. Black Friday alltsa dagen efter thanksgiving. Om ni vill se huset vi ska bo i sa kan ni fraga mig efter adressen! Ska kora bilarna dit. 13 timmar tror jag det tar men Kevin (Lauras bror) ska kora den lilla roda tillsammans med mig. Kommer bli fett kan knappt vanta pa att komma dit, hehe. Men samtidigt kommer jag sakna Chicago men vad kan man gora at saken?

Skulle ju egentligen dratt hem nu, eller i borjan av december efter resemanaden. Men sanningen ar att jag kan inte forestalla mig att komma tillbaka. Har ju typ samma kansla for att komma tillbaka nu som jag hade om att aka hit for ett ar sedan. Kanner mig inte redo att avsluta mitt USA-liv sa det var ju tur man forlangde ;) Hoppas man kanner sig redo till sommaren men det tror jag. Det gar ju upp och ner hela tiden, som en berg och dalbana. Ibland alskar jag det har och ibland hatar jag det. Sen finns det i allmanhet nagra saker jag gillar mer an Sverige har men saklart nagra jag gillar samre med sa det ar ju tur ;) Har levt ett helt annorlunda liv har jamfort med Sverige sa kan inte forestalla mig hur det kommer bli nar jag kommer tillbaka.

I ovrigt sa slutade mamman pa sitt jobb forra veckan sa nu ska vi bara packa aven om vi inte har borjat. Ar ratt chill for mig som ni kanske forstar, detta ar utan tvekan det mest relaxade jobb jag har haft ;) Har ju bara haft 2 innan tror jag och dem var inte relaxade. Vissa dagar ar det anda jag behover gora att hanga med kidsen, hur chill ar det? Och jobbar ju numera bara runt 4 timmar om dagen pa vardagarna, helt galet. Plus pa helgerna brukar jag jobba lordagmorgon/kvall. Sa det ar ju tur att man har skolan att underhalla sig med ;) Far bli mer av det i Syracuse.

Nu i helgen blir det spokhus. Verkar vara stort har i Illinois sa det far man ju testa pa. Ar ju halloween nu pa mandag sa det blir ju intressant. Sen imorgon ska jag downtown pa kvallen om jag ar ledig, for saklart vet jag inte det an. Far val veta imorgon eftermiddag!!!

Forra helgen va mys. Pa fredagen var vi pa cheesecake factory. Det var Mathildas sista maltid har i Chicago. Sen pa lordagen akte hon och en polare till LA. Efter cheesecake blev det vin och sleepover. Sen pa lordagmorgon var jag hemma vid 7 for skulle jobba klockan 8 da Matt kom hem efter en sleepover hos Ryan.  Korde honom till am. fotbolls match och kollade pa men var ju ett fragetecken. Visste ju inte ens vad poangstallningen var nar matchen var slut. Sedan drog vi tillsammans med mormorn, morfarn och Kevin till ett stalle for frukost/lunch. Sedan drog jag hem och sov lite och senare pa kvallen jobbade jag. Skulle dratt pa ett party nar foraldrarna var hemma men det var forsent, de var inte hemma forran kvart over 1. Pa sondagen blev det ett kart aterbesok pa ikea. Bestalldes kottbullar saklart och sedan var vi pa woodfield mall en stund, skitstort. Sedan drog vi med den lilla roda hemat och jag besokte gymmet for lite spring och sen var helgen over. Har slutat simma nu for mitt har har varit helt forstort av kloret...... sa bull. Brukar springa nu istallet.
Pussar kramar nu ska jag dra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar