måndag 31 oktober 2011

Hej! Idag var det dags för ännu en american experience, nämligen Halloween. Galet såklart vad annars hade man förväntat sig ;) började med college imorse och sen en workout på gymmet. Sen kom kidsen hem och då var det kaos. Nämligen hade George förlorat sin kostymhatt i skolan och var såklart ledsen. Men löste sig med en annan. Matt hade förstört sin angry bird outfit genom att sitta på den men det löste sig med tejp. Åt lite pizza och sen blev det trick or treat. Jag gick med knattarna, alltså George och hans tre kompisar. Samlade på sig säkert 3 kilo var. Jag skojjar inte! I slutet fick man höra "vi orkar inte bära kassarna", "vi har för mycket godis", "vi kommer aldrig kunna äta allt detta" osv..... Bortskämda som de är ;)
Men hade skoj. Sen drog familjen på ett party och jag fick agera godis utdelare här i huset.

Helgen var trevlig. Bjöd på lite halloweenfirande som jag inte är ett fan av, tycker det är trams men bara halloween en gång här i Amerika så gjorde det för upplevelsen. I fredags drog vi nämligen till ett haunted house, jag och min göteborgare Ida. Var lite nervös innan måste jag erkänna men tog mig igenom det och sedan förträngde jag vad jag hade sett direkt efteråt, hehe mest effektivt så. Lite psyko saker där inne nämligen och creepy guys. Efteråt mötte vi upp Laura och kollade en bio. Tre musketörerna, var väl helt okej. Sedan körde vi till mig. Ida sov här för hon har curfew och ingen bil..... Tog sovmorgon i lördags. Chillade med zoegas skånerost på morgonen kan inte uppskatta det mer. Finns inget bättre kaffe hehe. Det roligaste var när Laura testade det men spottade ut det direkt för det var för starkt! Amerikanskt kaffe har ju inget koffein ;) sen i alla fall kollade vi i några affärer och sedan körde jag Ida till Gurnee. På kvällen drog jag, Yo och Diana Downtown till en bar och en club. Så nice! Massa folk var i kostymer såklart, hehe. Sen sov vi i Lincoln park hos några vi träffade ute, alternativet var att vi skulle behöva vänta på tågstationen till klockan 8 på morgonen. Sov till halv elva sen käkade vi frukost ute på ett ställe och sen drog vi hem. Körde Diana till Grayslake där hon hade sin bil. Sen resten av dagen var jag bara hemma och chillade. Pussar kramar nu ska jag dra vi hörs :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar