tisdag 31 maj 2011

Springfield och St Louis!

God morgon! Hoppas allt bra har ar det bara bra. Tisdag morgon och ska snart borja jobba. Tankte i alla fall beratta om min helg. Var ledig igar for det var memorial day sa hade 3 dagar off och det var ju nice. Pa lordag morgon klockan 8 kom Madde, Hannah och Rita hit sa borjade vi var lilla roadtrip till Springfield och St Louis i den lilla roda bilen, alltsa min. Tog 5 och en halv timme och kora till St Louis i Missouri sa det var den langsta bilstrackan jag har kort an sa lange, fick ju kora hela tiden eftersom det var "min" bil. Men det var skoj. Sag ut som att vi var i Skane nar vi kom ner i Illinois. Platt overallt och massa akrar + vindmollor.

I Springfield var det inte sa mycket att se men det visste vi. Vi stannade ju dar for att se Illinois capitol som ligger dar. Var aven inne en runda pa Lincoln museum och sag hans hus dar han vaxte upp. Sedan borjade det osa ner sa vi sprang tillbaka till bilen + att det haglade isklumpar ;)

Denna gangen hade vi uppgraderat oss lite och bokat hotell. Fast det var mer som ett hostel men det var najs, tva dubbelsangar sa plats for alla. Lag downtown och betalade 35 for tva natter sa det var en bra deal. I St Louis var vi uppe i the arch. Dock sjukt segt vi vantade i 2 och en halv timmar for att komma upp dar och det var ju overskattat. Det var inte sa mycket att se.....
Sen ville de andra till ett museum men inte jag sa jag drog till Botanical garden och det var nice :)
Annars hangde vi lite downtown och sedan var vi i forest park dar vi bland annat gick en runda pa St Louis Zoo. Var ett gratis Zoo som alla andra i USA sa inget jattebra men det var okej.

Igar korde vi hem vid 3 men var inte hemma forran 10 for massa vagarbeten hela tiden....
Det var en trevlig helg aven om jag har varit i battre stader an St Louis.....
Och sen var det ju sjukt nice att vi fick ta bilen. Jag var den enda som var tillaten att ta bilen dit...
Hors snart igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar