tisdag 24 maj 2011

Tisadg!

Hej! Sitter nu pa gymmet efter att ha simmat :) Vet inte om jag berattade men min dator funkar inte.... Kopte en ny kontakt forra veckan for den gamla gick i sonder sa funkade den en dag. Sen nu ar den bara i vantelage och tanker sa fort jag startar den sa vet inte vad jag ska gora men min vardpappa sa att han kunde kolla pa det sa far vi se..

Ska snart borja jobba. Idag ar det kumon + baseball traning for George. Ikvall ska jag till TGI for att fira Hannah en kompis fran Osterrike for hon fyller ar idag. Vadret har varit kanon. 80 fahrenheit (typ 30 celsius) de sista dagarna fast idag gick det ner till 20. I sondags hade vi dock tornado varning pa kvallen. Det haglade, oste ner, stormade + askar och blixtrar. Igar drog vi och badade i Coles hus (en kompis till George). Hade fyra barn att ta hand om men det gick bra. Var aven i en park. Alskar att vara i parker med barnen, det ar chill! Sedan lagade jag mat till barnen och sedan skulle Matt pa baseball traning och jag var off. Drog senare till gymmet med Mathilda pa ett pass och sa sprang jag lite.

I helgen var det bio (Pirates of the Carribean 4) + varm choklad mitt i natten pa Dennys pa fredagen med Madde och Conny. Pa lordagen drog vi downtown pa dagen det var najs. Det var jag Madde och Christin. Vi akte upp till restaurangen i Hangkock Tower for att besoka toaletten med bast utsikt. Sedan akte vi ner igen :) Annars kakade vi lunch pa Subway och gick mest runt. Jag var tvungen att dra hem halv 5. Madde stannade dock for middag och annat pa kvallen. Jag borjade jobba klockan 6. Foraldrarna drog pa ett party for Mike. Det var for han och hans doktorkompisar. Det var en patient som anordnade partyt och det var unbelievable enligt mamman. Det var typ ett slott och han hade hyrt en orkester, det var massor med mat (bland annat chokladfonton till efterratt). Dar var plats till 150 gaster att sitta och det var hemma i hans hus. De hade 8 sovrum, ett till varje barnbarn dar de kunde leka att de var prinsar/ prinsessor i ett slott. Dar var aven balkong runt hela huset.... Och detta var alltsa ett tack party for all hjalp han hade fatt och att han nu var frisk fran cancer. Sjalv var jag hemma och kollade film med barnen och sedan kom Christin over och vi sag en annan film.

Sondagen bjod pa lunch med Mathilda innan hon skulle pa clustermote. Hangde aven i en park och solade lite. Saknar dock strand har men far val dra till stranden i Chicago vid tillfalle. Senare var det Matts fodelsedagsparty. 14 barn som spelade minigolf och sedan at vi middag pa Red Robin. Kvallen avslutades med film med Christin hos Vanessa. Da ringde min vardmamma och varnade mig for de hade hort en tornado varning. Men det gick bra att kora hem. Det oste bara ner + blixtrade. Har aldrig sett sa mycket, stora blixtrar. Hela himmeln lyser verkligen upp! Familjen sov i kallaren for att skydda sig ifall det skulle bli en tornado vilket det i for sig aldrig har varit har. Jag stannade uppe pa mitt sovrum och det gick bra det med. Ingen tornado!

Nu maste jag dock dra hem innan George kommer hem fran Kindergarten. Idag sov jag till halv 12. Det var ett bra tag sedan och sa skont! Vaknade forst halv 7 nar familjen gick upp men sen akte alla ivag sa da somnade jag om, sa skont! En sista sak ar att jag har blivit erbjuden att stanna langre i familjen men det ar en annan historia. :) Kul i alla fall far det borde betyda att de gillar mig!
Pussar kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar