söndag 6 mars 2011

Helgen

För det första blev jag jätteglad förra veckan när jag fick reda på att det inte blir så många partyn för föräldrarna nu i Mars, det betyder att jag kan vara ledig på lördagkvällarna :)
Så nu i helgen var jag ledig fredag kväll. Då åkte vi och kollade bio, Just go with it den var rolig. I lördags jobbade jag på morgonen. Första frågan när jag går upp ur sängen är "Can we go down in the basement playing basketball?" ;) så sött det var Matt som frågade han vill alltid spela. Om det inte är basket är det fotboll eller hockey. Fast inte på is då! Körde senare barnen till baskethallen för Matt hade basketmatch så då kollade jag på den med. Synd att de förlorade med 2 poäng. Sedan åkte jag till Mathilda och fick se hennes nya hus, det var najs. Sedan chillade jag lite och sedan åkte jag till gymmet och efter det hem till Madde. Åkte iväg till drive-thru bank + drive-thru på ett matställe. Haha blir ju lat när man är i USA där allt är så bekvämt som möjligt. I alla fall drog vi hem och käkade maten hos Madde och senare drog vi till en bar, och jag kom in och kunde beställa dricka och allt :) Var jätteskoj var jag Madde, Inga, Laura, Conny, Anne-Marie och Sarah och Sarah var chafför. Sen sov jag hos Madde.

Idag var jag på mallet en stund med Christin och annars har jag läst en massa i min bok jag håller på med och chillat här hemma, skönt och ska snart lägga mig!
Imorgon och på tisdag är jag ledig eftersom jag ska jobba mer nästa helg. Gör inget att jag jobbar mer nästa helg för kommer vara ledig på lördagkväll när jag vill vara ledig eftersom det är en stor au-pair fest då :)
Föräldrarna ska nämligen till Syracuse, New York nästa helg men barnen ska inte med. Mormorn och morfarn kommer vara här och hjälpa mig så jag inte behöver babysitta dygnet runt :)

Annars har det blivit lite varmare här, underbart och snart är all snön borta. Idag berättade Christin att man kan gå i shorts redan i April. Vet inte om jag vågar tro på det men det skulle ju vara underbart! Frågade föräldrarna och de verkade tveksamma hehe. Nu ska jag chilla lite mer sen sova för ska upp runt 8 imorgon. Ha det så bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar