onsdag 23 februari 2011

Hej!

Hallå! Nu har jag mycket att berätta...
Först och främst glömde jag ju berätta om courten förra måndagen. Gick dit och min värdmamma följde med snäll som hon är. Satt där i 15 minuter och sedan ropade de mitt namn så kom jag fram till en disk och så sa en gubbe vad jag hade fått biljetterna för. Sedan frågade han "are you playing guilty or not guilty?" Då svarade jag not guilty som jag hade blivit tillsagd att göra och sen sa han att då får du en ny tid. Så ska dit den 7 mars igen så fortsättning följer..

Nu till en annan sak som inte är så rolig. Idag när jag var på väg till college fick jag punka på ett av däcken. Visste inte vad jag skulle göra men i alla fall var jag nära en bensinmack och körde in där och parkerade bilen och sen gick jag in på macken och verkade desperat och såg ledsen och bekymrad ut som jag gör ibland och sa att jag inte hade någon luft i ett av däcken (visste inte vad punktering hette) och att jag inte visste vad jag skulle göra. Då sa hon något om att jag kunde ställa bilen där över natten men då frågade jag om det fanns någon annan personal som kunde hjälpa mig så kallade hon på en kollega. Han kom ut och hjälpte mig att leta upp reservdäck och alla verktyg för jag har ju ingen aning om sådant. Sedan hjälpte han mig att byta däck så jag kunde köra igen. Verkligen snällt fick reda på efteråt också att han hade redan slutat arbeta då. :) Så fick en ny erfarenhet idag fast den var inte bra blev orolig igen att föräldrarna skulle bli sura men dem tog det bra igen och sa att det var fine så det var ju skönt och det hjälper ju. De sa att det var bra jobbat med att jag hade fixat det själv fast det var ju inte jag som hade fixat det utan mexicanen!
Men nu måste vi ordna ett nytt däck för det här däcket är smalare än de andra.

Resan till Minneapolis får bli i ett nytt inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar