måndag 7 februari 2011

Disney world

Hej har inte kunnat skriva för internet har inte riktigt fungerat som det ska men nu funkar det fint. Skrev ett långt inlägg i veckan men när jag skulle publicera försvann allting av någon anledning.
I alla fall var Disney world awesome och det var så skönt att komma iväg lite och att få lite sol.
När vi kom dit var jag besviken för det var så kallt och blåsigt men de sista dagarna var det runt 22 grader så det var gött.
Vi var i de fyra olika parkerna; magic kingdom, epcot, hollywood studios och animal kingdom + disney downtown och en vattenpark men så kallt att va i bikini klockan 9 på morgonen där. Magic kingdom och hollywood studios var bäst. Det fanns inte så många bra berg och dalbanor i parkerna (gillar ju det) men det var inte attraktionerna som var det bästa där utan showerna och paraderna. Såg skönheten och odjuret, hitta nemo, lejonkungen, stuntshow, indiana jones, den lilla sjöjungfrun, tinkerbell, fyrverkeri som de har varje kväll, vattenshow och en lasershow. Sedan 2 parader och vi var på safari och en massa mer. Tog även foton med kalle, kajsa, musse, mimmi, pluto, långben och piff & puff. Så nice. Sprang igenom animal kingdom dock för att vi skulle hinna se alla parkerna. Det var inte överdrivet med folk där, speciellt inte tidig morgon och på kvällarna så det var skönt. Inte några större problem med köerna. Våra ''guider" hade varit där cirka 50 gånger så de visste exakt vad vi skulle se. :)

Nu är man tillbaka i Illinois. Dagen efter jag kom tillbaka var det snöstorm. Tur jag inte hade flighten den dagen fast då hade jag kanske fått mer sol ;) Onsdagen och torsdagen var "snowdays" det innebar att skolorna var stängda på grund av snöstormen vi hade här. Föräldrarna var även lediga från jobbet (även om pappan är doktor) och vi kunde inte komma ut vi var "insnöade", haha spenderade 2 timmar med att skotta. Amerikaner alltså.... allting skulle vara skottat för annars kanske vi hade skadat oss...

Idag snöade det igen men vi kan i alla fall köra igen nu. I helgen var jag och käkade thaimat gånger 2. Smakar mer än amerikansk mat ;)
Var även på en fest det var nice. Jobbade som vanligt på kvällen så kunde inte dra dit förrän halv 12 men det var chill för varade till 5. Var även på mallet som vanligt och tränade så det var en bra helg.
Nu måste jag käka blir något kött och ris med smör och vitlökssmak (tar 90 sekunder att laga i micron). Sedan ska jag till college.
Hörs puss kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar