tisdag 18 januari 2011

Tjo!

Hallå! Gissa vad, igår bokade jag och Madde biljetter till Dallas :) Vi ska göra en liten roadtrip. Kommer vara borta över springbreak alltså den 26 mars till 3 april. Vi kommer besöka Dallas, Austin, Houston, New Orleans och kanske San Antonio. Kommer alltså få se både Texas och lite av Louisiana. Så tror att det kommer bli fett och nu har jag massa att se fram emot också :) Vi måste bara hyra bil först och fixa boende på hostel.

Och i söndags var jag i Andersonville, den svenska delen i downtown. Fast var i och för sig bara ett kvarter med några svenska restauranger, caféer och butiker. Men kul att ha varit där i alla fall och kanske kommer tillbaka. Sedan körde vi på Michigan Avenue en känd väg i Chicago. Då såg vi hela downtown först från håll för vi kom ifrån förorten och sedan kom vi ju in i downtown, fortfarande på Michigan Avenue en av de största gatorna med shopping. Det var coolt att få en liten rundvisning i Chicago med bil i alla fall. Sarahs kompis bor í Chicago så han hade bil.

Idag var det annars inget speciellt. Tränade med Stefanie i förmiddags och sedan var det lunch på donken (McDonalds). Pommes för 1 dollar och cheeseburgare för 1,15 dollar. Sedan åkte jag med George och Matt till kummon och sedan lagade jag middag. Vi spelade senare wii och läste böcker på mammans typ dator (vet inte vad den heter). Det är en skärm där man kan ladda ner vilka böcker man vill och sedan läsa. Och sen var det dags att sova.

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar