onsdag 26 januari 2011

Semester!

Hallå!
Då är man redo för semester. Stefanie hämtar mig klockan 8 imorgon och kör mig till O´hare och sedan flyger jag till Orlando. Kommer vara framme runt 4 och sedan har vi fredag, lördag och söndag på oss att utforska Disneyworld. Vi flyger hem igen på måndag. Fast vi kommer ju inte hinna se allt eftersom det tydligen ska ta mycket längre tid än tre dagar. Men ska bli skoj, behöver semester och att komma iväg lite. Hoppas på sol fast spelar inte så stor roll om det blir regn för då är där mindre folk och kortare köer. Kommer inte ta med mig datorn så skriver igen när jag kommer hem.

Veckan än så länge har varit lugn. Måndag jobbade jag som vanligt 11 till 5 och sen var det college och igår jobbade jag bara 4 till 8 fast hade ingen bil för den var på lagning så kände mig handikappad. Det går ju inte att ta sig någonstans utan bilen. Men Stefanie hämtade upp mig i alla fall så jag kom ut :)
Idag var det speciellt. Jobbade bara 2 timmar varav en av timmarna spenderades i baskethallen. Så denna veckan har det blivit 12 timmars arbete och får betalt som vanligt så man klagar ju inte ;)

Huset var ockuperat av 5 mexicaner idag som målade om vardagsrummet, badrummen och hallen. Imorgon ska de fortsätta med köket, kontoret och de sista badrummet så när jag kommer hem igen kommer allt vara klart.
Ikväll var det college igen. Det är jag, en annan au pair från Tyskland, mexicaner, polacker, ryssar, koreaner, japaner och säkert någon glömd. Rätt skoj att höra dem prata faktiskt, men drygt med 3 timmar. Fast nu de kommande veckorna ska vi skriva på vår uppsats. Vi ska vara med i någon tävling om vem som skriver den bästa. Tävlar mot två andra college.

Ha det så bra så hörs vi!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar