onsdag 26 januari 2011

Glömde ju dock skriva om min sporthelg. I lördes var vi ju och kollade när Chicago Bulls spelade mot Cleveland. Chicago vann. Det var coolt men planen såg verkligen liten ut i jämförelse med allt folk. Cirka 20 000 i publiken och det kändes som att det var mycket mer folk än när vi kollade amerikansk fotboll men det var bara för basketplanen är mindre än fotbollsplanen. Min värdfamilj var med och kollade och många au pairer var där med.

På söndagen var det mer sport. Det var en stor dag här. Chicago Bears skulle möta Packers (Wisconsin lag). Det var en slutspelsmatch och Packers är Chicago Bears värsta motståndare. Pratar alltså om amerikansk fotboll. Vi kom till en bar lite innan 1 och matchen började klockan 2 men det var redan fullt med folk. Hade såklart på mig en Bears tröja, hade fått låna av Matt så den satt tajt och var kort men det funkade. Inte för att jag är något Bears fan men ändå. Satt på baren till klockan kvart över 5. Haha matchen varade i över 3 timmar och ärligt talat är det värdelöst för de spelar i 5 minuter och sedan är det reklam. Och dessa 5 minuter är inte effektiva. Domarna blåser ju hela tiden. Det är därför det är segt att kolla på och speciellt om man inte förstår allting men har i alla fall lärt mig de viktigaste reglerna nu ;) Chicago Bears förlorade och det enda spännande var den sista kvarten. Det var en intressant upplevelse i alla fall och jag var glad när matchen äntligen var slut.

Kan lägga in bilder från basketmatchen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar