söndag 16 januari 2011

Hallå! Hoppas allt bra, här är det bara bra. I veckan fick jag reda på att jag får vara ledig över springbreak och att de inte räknar det som semester. Har ju bara tio dagar semester på hela året men nu får jag ju en extra vecka :) Jättesnällt. De ska själva åka bort för barnen är lediga från skolan och de behöver ingen babysitter på resan. Så nu planerar jag resa :)

I veckan hände inget speciellt. Var på cluster meeting på tisdagen och åt bagels och snackade. Var på simning, basket och baseball träningar och kan säga att det är ingen lek på dessa träningar utan bara allvar och de är ju bara 6 år.... På onsdag börjar jag på college. Det ska bli skoj att träffa lite nytt folk och inte bara au pairer.

Igår var jag och Stefanie och kollade på home alone huset, det ligger cirka en halvtimme härifrån. Det är alltså huset där de spelade in ensam hemma filmerna. Ska dock kolla filmerna igen efter att ha varit där. Där var en massa jättestora hus i området. Kan lägga upp bilder senare. Sedan åt vi på KFC för första gången och kommer inte komma tillbaka, haha. Det kostade 4 dollar för dricka, potatis och chickenburgare men fy alltså. Vi tog ju det för att det var billigt men kycklingen var inte den bästa om man säger så + att den var dränkt i barbecue sås som jag inte gillar så mycket. Men nu har vi testat det i alla fall. Idag ska jag till Chinatown i Chicago kommer bli skoj att se det med. Ska käka lunch med Fhai och Sara och sen får vi se vad som händer. Igår var jag även på ett café med Mathilda, det var första gången jag var på café här förutom Starbucks. Det var mysig atmosfär ock kaffet var det godaste jag har druckit än så länge. Annars är kaffet inte lika gott här som hemma, det är svagare och smakar inte så mycket.

I fredags fick jag ännu en ny upplevelse. När jag skulle köra hem från bion vi hade varit och kollat på skulle jag svänga höger och det var rött ljus (det är tillåtet). Det var på natten så knappt några bilar ute och jag saktade ner och rullade fram och jag var säker på att det var ledigt att köra. Jag stod inte helt stilla med bilen. Sen kom en bil bakom mig och satte på sirenerna. Jag fattade inte att han var ute efter mig så jag bytte fil tre gånger för jag trodde han ville förbi men han bytte också. Sen visste jag inte var jag skulle stanna, tyckte det var riskabelt att stanna mitt på en 40 - mile väg, alltså typ 80 km/h. Så fortsatte köra en bit och sen körde han brevid och jäklar vad det tutade med sirenerna. Då saktade jag in för jag såg att där inte var någon bakom. Sen satt jag i bilen och han knackade på dörren och så frågade han vad mitt problem var, varför jag inte hade stannat för jag hade många möjligheter och om jag hade druckit. Sen tog han mitt körkort och insurance card och så fick jag sitta i bilen i 20 minuter. När han kom tillbaka sa han att jag hade fått två "yellow tickets" och att han behåller körkortet. Jag ska på court och säga att jag har gjort fel den 14 februari och så får jag böter. Ska bli intressant på court. Jag fick den första biljetten för att jag inte stod helt stilla innan jag svängde höger. Den andra biljetten fick jag för att jag inte hade skrapat bakrutan. Jag såg fortfarande ut, där var lite frost men inga problem. Så det kändes bara som att han gav mig den biljetten för att han var arg att jag inte hade stannat tidigare. Men får fortfarande köra som tur är.

Nu ska jag käka frukost och duscha och sedan dra till tågstationen i Libertyville och ta tåget till Chicago :)
Pusskram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar