söndag 19 juni 2011

Tja!

Halla! Nu var det langesedan jag skrev. Har allt bra i alla fall. Sitter och vantar pa att Mathilda ska ringa sa att hon kan hamta mig och kora till six flags. Men sa segt som vanligt....
I alla fall kan jag nu beratta om min helg. I fredags drog typ alla au pairer till Libertyville dar det var en karneval eller festival eller vad man ska kalla det. Det var najs men de stangde redan 11 sa efter det blev det ett kvallsbesok pa donken och glassatande! Dar verkade alla amerikanska ungdomar hanga en fredag kvall!?

Igar drog jag downtown. Men innan det hann jag kolla en parad en stund for missade taget eftersom jag hade missat att 21an (en vag) var avstangd pa grund av detta evenemang. Sedan motte jag alla tjejerna fran Osterrike downtown och sedan begav vi oss soderut. Gick en massa och fick se lite nya saker, namligen Greek town, Little Italy och Chinatown. Chinatown var det basta for de andra tva var i princip bara en gata med restauranger och sen inget mer. Gick en massa.... Sedan tog vi taget hem. Kakade pa subway som jag ar sa trott pa. Sa ackligt for mig just nu for har atit dar for mycket och alltid samma sak och forra gangen fick jag typ gammalt brod som ni ju vet att jag ar allergisk mot ;)
Donkan ater jag ocksa for mycket pa och alltid samma sak dar med. Cheeseburger och small fries. 2 dollar och 50 cent tror jag det gar pa sa det ar ju anledningen till att jag fortsatter ata dar ;)
Fortsattningen pa gardagen ar att Conny och Conny kom hit och sedan drog vi ut till en bar. Det var skoj men foredrar hemmafester eller hotell partyn. De stanger halv 2 en lordag kvall!?
Conny sov sedan hos mig. Idag ar det ocksa fars dag har i USA. Sa familjen ska ha ett barbecue party med lite slaktingar.

Nasta helg blir det Taste of Chicago. Typ en skitstor matfestival. Sedan blir det forhoppningsvis summerfest i Milwaukee i borjan av juli nar vi kommer hem fran North Carolina. Da ska det aven firas 4th July. Inget att fira for oss au pairer egentligen men det kommer bli en fet fest sa why not!

Forra helgen var det bluesfestival i Chicago sa det var trevligt... Massa event dar nu hela tiden. Har aven varit pa stranden dar och badat for forsta gangen. Det var najs.
Med barnen ar det bara bra :) De har sommarlov nu ju. Har varit i Vernon Hills poolen med dem, i Independence grove och sen har de haft massa playdates typ varje dag. Nasta vecka tror jag deras camp borjar. :)
Hors snart igen ska bli battre pa att skriva. Kan tyvarr inte lagga upp bilder forran i Juli sa det blir bara skrivande pa ett tag. Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar