söndag 6 november 2011

6 nov

Hej! Dags för en ny uppdatering. Här är allt bra. Veckan var Busy när det gäller packning och det kommer bli ännu mer Busy nu de två kommande veckorna. I fredags var det Georges 7 års dag och min 1 årsdag hos familjen. Kan som sagt inte fatta var tiden har tagit vägen. Kunde inte haft ett bättre år här i Chicago.
7 årsdagen innebar party på blast zone. Omg, detta kostade 500 dollar. Här i USA är det nämligen inte så vanligt att man har barnkalas hemma hos någon som vi hade när vi var barn utan det brukar arrangeras på något ställe. Detta var ett ställe med go- cart, studsmattor, hoppborg, klätterställning osv... Ni kan ju själva tänka er 20 kids i 6-8 årsåldern springa omkring där. De hade skoj i alla fall. Sen var det pizza + chokladkaka med frosting som alltid. Slutade med att de skulle slå i sönder en stor ko som var fylld med godis.. Synd tyckte jag att jag missade förra årets party, då var det faktiskt hemma men med en inhyrd svampbob fyrkant. Alltså en gubbe som hade klätt ut sig till svampbob som George älskar, hahaha det hade jag velat se!
Sen efter partyt blev det starbucks och senare lite vin och sleepover. Sen drog jag hem vid halv 7 på lördagen för skulle jobba, ville att barnen skulle sova länge för de hade föräldrarna sagt var bra då de var trötta men de sov bara till sju.. När jag var off skulle Matt på amerikansk fotbollsmatch så då drog jag dit och kollade. Tyvärr förlorade dem.
Sen mötte jag Ida och en annan ny tjej. Körde till deer park där jag aldrig varit förut och drog och lämnade in Idas iPad, något var fel så hon fick en ny. Sen lite fönstershopping och en hamburgare på five guys! Sedan på kvällen jobbade jag och då kom Chase och Bryce över för en sleepover. Det gick bra alla var såklart taggade och excited. De var inte i säng förrän 10 de två små och halv 11 de två stora men sen somnade de snabbt :) imorse kunde msn sova en timme extra för att vi ställde om klockan till vintertid. Så blev sovmorgon till halv 11. Skönt! Sen träffade jag Diana och Yo, vi åkte till en second hand affär, käkade lite mexikansk mat och sen lånade vi filmer på bibblan och kollade hemma hos Yo. Sen fick vi lite mat där hemma och det var nog allt. Ligger i min säng nu snart redo för att sova. Pussar ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar