tisdag 5 juli 2011

Hemma!

Tjo! Nu ar jag hemma i Chicago igen. De sista dagarna pa semestern var lika bra som de forsta. Lag pa stranden, badade i havet, badade i poolen osv... Var ute och at alla tillsammans sista kvallen och kollade solnedgangen. Lamnade huset pa sondag morgon och flog tillbaka till Chicago. Sen akte vi direkt till Matts baseball match men hann tyvarr bara se de sista 2 minutrarna och dessutom forlorade dem sa det blev ingen baseball for Matt. Men de hade ju istallet ett party att ga pa ;)

Sjalv traffade jag Madde direkt, vi at middag pa Sweet Tomatoes och sedan korde vi till McHenry drive in movietheater. En ny upplevelse alltsa. Och detta var sa amerikanskt. Vi korde alltsa och parkerade bilen och sedan satt man i bilen, i bakluckan, pa bilen, utanfor bilen och kollade film pa en mega skarm. Sedan fick vi ocksa se en hel del raketer under kvallen eftersom det var kvallen innan 4th July, independence day. Det var tva filmer och den forsta startade inte forran solen hade gatt ner sa det varade halva natten men sag inte hela den andra utan drog till Walmart Supercenter pa vagen hem klockan 1 pa natten (de har oppet dygnet runt) och handlade lite dricka vi skulle ha till 4th July.

Igar var det alltsa nationaldagen. Inget att fira for mig men var ju tvugnen att gora det for erfarenheten ;)
Vi borjade med en parad i Lake Bluff. Jatte mycket folk och saklart amerikanska flaggor. Kan inte fatta vad de gar in for sitt egna land. De alskar USA......
Paraden varade i tva timmar och var ju inte liten i sig om man sager sa. Men inget ar ju litet har i Amerika ;)
Sedan drog vi vidare downtown, jag och Madde. Detta var varan sista dag tillsammans. Chillade runt i downtown, millenium park och navy pier. Akte upp i hjulet pa navy pier och fick oss en fin vy over hela staden. Kakade glass och bara gick runt i det fina vadret. Senare kopte vi subway och lite snacks och gick till en park nara navy pier for picknick. Vi satt vid en hamn. Det var jattemysigt har inte varit dar innan och nu ar det verkligen manga batar ute pa lake Michigan. Ska forsoka att fa mig en aktur med vardforaldrarnas bat. Det hade varit underbart att aka bat i Chicago.

Mycket folk saklart eftersom det var  holiday. Klockan 9 borjade det vi hade vantat pa. Helikoptrar landade pa navy pier och sedan borjade fyrverkeriet. Det varade i en kvart och det var kul att se detta eftersom jag missade det pa nyarsafton. Efter fyrverkeriet drog vi oss till tagstationen.

Idag ar mamman hos tandlakaren med barnen. Sedan ska de till Kumon och baseball match sa hon sa att jag kunde va ledig och aka till Milwaukee summerfest om jag ville. Och det vill jag saklart sa ska snart dra dit. Hittade dessvarre ingen som var off idag for det ar vanlig arbetsdag sa far nu dra dit med mig sjalv men det blir nog bra, hittar kanske trevligt folk dar. Denna festivalen ar jattestor. Over 700 band och en av varldens storsta musikfestivaler och sa kostar det bara 8 dollar. Berattar sen om hur det var.

Det har alltsa varit spackat schema sedan jag kom hem och nu ska jag bara jobba ons, tors och fre. Sedan vantar Miami pa mig. Men inte bara Miami utan ocksa mamma, pappa och Gustaf. Kan inte fatta att jag ska traffa dem igen. Helt sjukt ju att de ar i Amerika igen ;) Och Gustaf ska ju vara har en manad och resa runt. Ska i alla fall bli kanon att se dem igen. Gustaf har jag ju inte sett pa 8 manader men vi ses oa lordag, yeyyy :D
Och sjalvklart ska det bli kanon att traffa mamma och pappa igen. Langtar ju alltid efter er!
Pussar kramar vi hors..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar