torsdag 16 augusti 2012

Hawaii

Hej! Är hemma nu i Sverige men här kommer min historia om hur jag hade det på hawaii. I nästa inlägg berättar jag om Cali. Skrev ju reselogg så att jag skulle komma ihåg allt jag gjort. Den 12 juli flög jag till Charlotte, Phoenix och sedan Honolulu. Kom dit på kvällen och bara tog mig till hostellet.
På fredagen var min första dag, på grund av lite jetlag vaknade jag vid 6 på morgonen och klockan 7 var jag iklädd gympaskor och keps redo för lite vandring... Hade tagit reda på en hike, diamond head där jag såg hela Honolulu och east shore. Sedan gick jag till stranden och chillade  och på kvällen var jag ute med några tjejer från hostel.
Lördagen bestod av lite mer strand och på eftermiddagen drog jag med hostelet och paddlade kajak ut till en sandbar. När vi var framme parkerade vi kajaken och tog på snorkel och jag fick då se en söt skölpadda och lite fiskar. Sedan paddlade vi tillbaka och på kvällen var jag ute igen med några från hostellet.
På söndagen fick jag chansen att följa med till en regnskog så det gjorde jag såklart, har inte sett något sånt innan. Gick till ett vattenfall, det luktade så friskt och regnade typ var tioende minut. Det var coolt. Fram mot kvällningen kollade jag på ett litet uppträde med hawaiiansk musik eller vad det nu kallas. Sedan hängde jag på hostellet.
Dagen efter, alltså måndag hände det inte mycket. Hängde på stranden mest hela dagen....
På tisdagen var vi på stranden sedan utforkade vi ön lite och åkte till east shore. Hade nu träffat en från hostellet med bil :) så blev runtskjutsad...
Onsdagen börjades med pearl harbor. Det var intressant men man är ju inte jänkare.... Det var i alla fall jättestort och man hade lätt kunnat gå där en hel dag men det gjorde vi inte för vi hade mer på schemat, nämligen körde vi upp till north shore där några av de finaste stränderna låg. Sedan körde vi längst kusten hem.  På kvällen gick vi bara runt i Honolulu.
Torsdagnorgon blev jag upphämtad av en van som skulle ta oss till Hanuana Bay som är känd för snorkling. Tyvärr kan jag ju medela att vi inte var ensamma där. Såg i alla fall massa stora och färgglada fiskar och fick även för första gången använda simfötter ;) dock blev det inga sköldpaddor :/ det var annorlunda här från när jag snorklade i Miami. I miami var det många fler fiskar i stora stim men dem var mindre. Här var det inte lika tätt med fiskar men dem var så stora alltså. Det var absolut intressant. Efter snorkling var det på med gympaskor igen och jag begav mig ut på en annan hike, nämligen Koko Head. Det var fett, såg hela Oahu och även två andra öar. Naturen var awesome..... Var dock rätt jobbigt alltså. Det var en något brant stege som man skulle ta sig upp för. Blev helt anfådd :) när man var klar med hiken hade sista bussen gått men det löste sig genom att jag fick gå till nästa busstation och vänta där typ en timme. Då blev jag upphämtad av bussen :)
Fredagen var min sista dag. Hade bestämt mig för att testa surfing. Det var skoj, jag kunde stå upp i de låga vågorna men jag behövde hjälp hela tiden... Men testade ju mest för att jag var på Hawaii. På eftermiddagen blev det möte med en tjej som Oscar har couchsurfat. Hon visade mig två stränder och berättade vad jag skulle göra på kvällen, nämligen solnedgång och ett fett fyrverkeri utanför Hilton på Waikikki beach. Kvällen avslutades med utgång och nattbad :) på lördagen hämtade tjejen, Maria upp mig och körde mig till flygplatsen. Då sa jag hejdå till Hawaii och flög till L.A. Den resan kommer i ett nytt inlägg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar