tisdag 20 september 2011

20 september

Halla! Har nu gatt runt en vecka sen jag senast uppdaterade sa tankte att det kunde vara dags. Brukar ju skriva ungefar en gang i veckan. Sitter nu pa gymmet efter att ha simmat, min favoritsport hihi. Sen tar jag cykeln hem och da far man val lite konstiga blickar som vanligt, folk undrar val vad man gor pa en cykel nar man kan va i bilen ;) Idag var det 25 grader igen sa det blev skjorts. Forra veckan var det host. Fick ta pa mig tights och fleece och det hade jag inte haft pa mig sedan maj. Det var riktigt nice faktiskt att fa det lite kallare och det trodde man ju aldrig att man skulle behova tycka nar man kommer ifran Sverige.

I mandags borjade jag college igen. Det gick bra och ska dit imorgon igen nar kidsen ar i skolan. I helgen jobbade jag mestadels. Foraldrarna akte och kollade hus i Syracuse sa far se hur det gar. Mormorn sov over.... drygt men nu ar det over. Hade synpunkter osv... Men fick va off lordag och sondag kvall sa kunde traffa lite vanner. Det var schysst! Kollade min forsta lacrosse match i helgen. Matt spelade och kan saga att det ar ungefar som amerikansk fotboll. Det roligaste under matchen var nar domaren blaste i visselpipan och gav bollen till det andra laget for att Matt inte hade i munskyddet, sa busig! De har varsta uniformen for denna sporten eftersom det ar agressivt. Skydd for axlarna + brostet, handskar, hjalm och munskydd. Foraldrarna kom hem vid atta igar och da var det tur att vi hade hunnit gora all laxa + kumon och rattningar.... Tar typ 1 och en halvtimme varje dag. Jag tanker inte skriva ut vad jag tanker om detta for det vet ni nog redan, hehe! Alltsa mindre playdates for kidsen nu.

Jobbar vanlig tid onsdag till fredag nu. Sen i helgen vet jag inte om jag ar off men tror det. I alla fall pa sondag nar vi har ett mote i Chicago.
Igar fick jag mina papper om att jag nu ar tillaten att stanna har langre.
Och den sista saken jag har att beratta ar att jag gjorde nagra bra fynd som alltid idag. Tva bikinis for 20 dollar och tre tjocktrojor pa min favoritaffar TJ Maxx for 50 dollar. Sa nu ar man utrustad for hosten. Pussar kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar