måndag 9 juli 2012

Hemma i Syracuse!

Halla! Da ar man hemma i Syracuse sedan i lordags kvall. I lordags satte vi oss i bilen kl halv 7 pa morgonen och 14 timmar senare var vi hemma.
Sista delen av resan var nice. Firade 4th of July dar. Sag lite fyrverkerier, var pa stranden, spelade minigolf osv. Sista dagen, alltsa fredagen fick man sig en fet naturupplevelse ;)
Som ni vet har vi sett delfiner dar innan men detta var annorlunda. Det var ett stort stim med massa fiskar dar vi badar, alltsa nara strandkanten. Dit kom delfinerna och vi sag nar de fangade fiskarna och de var verkligen nara dar vi stod. Sedan sista dagarna var dar aven tva hastar, en mamma och ett fol som gillade att halla till i vart garage. Intressant med djurlivet dar ;)

Nu ar jag officiellt klar som au pair. Jobbar alltsa inte langre sa det kanns lite konstigt att man ar arbetslos, forhoppningsvis inte alltfor lange. Ska packa ihop alla mina saker nu och flytta ut ur mitt rum sa att George kan fa min dubbelsang och TV. Kanns konstigt saklart och tack och lov att mamma och pappa tog med sig en vaska hem, annars hade jag aldrig fatt med mig allt hem. Sen packar man vaskan igen och torsdag morgon lamnar jag alltsa for Hawaii. Stannar dar en vecka pa Waikikki beach nara Honululu pa Oahu. Har planer pa att snorkla, hika, besoka pearl harbor och simma med skoldpaddor och sen far vi se vad mer som dyker upp. Den 21 juli flyger jag till LA och dar joinar jag en bussresa. Ska besoka LA, San Fransisco, San Diego, Santa Barbara, Las Vegas, Grand Canyon, Joshua Tree national park och Yosemite national park. Ska stanna pa hotell typ halften av natterna och de andra natterna ska vi talta sa det blir nog en intressant naturupplevelse det med.

Forsoker uppdatera under resan men vet inte hur ofta jag har tillgang till internet men det loser nog sig. Om inte annat sa hors vi nar jag ar tillbaka den 5 augusti i Syracuse for en sista gang <333 ska resa i tre och en halv vecka... Lagger upp nagra bilder fran North Carolina sa far ni checka in det. Pussar Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar